Börzsönyi gyalog-galopp

2012. december 29. 23:59 - Samorost

Szégyen és gyalázat, de bringán november óta nem ültem. Az időjárás sem igazán kedvezett a tekerésnek, de nem is nagyon volt kedvem és időm sem. Az év utolsó napjaira viszont már nagyon bizsergett a talpam, így kaptam Dani ötletén és beneveztem egy rövid börzsönyi gyalogtúrára. Szerencsére AJ és a Kurucz família is vevő volt a dologra, úgyhogy a Kurucz-mobilt fullra töltve céloztuk meg a Fekete-völgy panziót, mint kiindulási pontot.

Már a panzióig elérni is felért egy serrenéssel, Diósjenőtől Királyházáig jó darabon tükörjégen kocsikáztunk. Felderengtek kellemes élményeim a Nagy lyukrafutás alkalmával elkövetett alpesi rodeóról. De szép is volt! :)

A panzió parkolójában lehorgonyozva megállapítottuk, hogy itt azért hideg van. A pont a kocsi mögött induló P4 első 300 métere után viszont nemhogy hideget nem éreztünk, hanem szinte folyt rólunk a víz. Vetkőzés, aztán indulás tovább immár redukált rétegvastagságú hacukában.

Jancsi-hegy - Holló-kő - Salgó-vár volt az útvonal, végig a piroson. Közben Daniék beizzítottak szinte mindenkit a ládakeresésbe, úgyhogy az összes csúcson elrejtett műanyag dobozok után kutattunk. Egy extra dobozért megmásztuk a Vár-bükköt is. Mászás közben elcsodálkoztam, hogy a fenébe tudtunk itt lejönni bringával a legutóbbi alkalommal, az ominózus Börzsönyi kiütősön. Persze nem feledkeztünk meg Zsozsó parádés mutatványáról sem, amit a Salgó-vártól lefelé adott elő.

Gabi és Kriszta a Vár-bükköt kihagyva előre mentek (pontosabban elindultak vissza a panzió felé), de a Hamuháznál utolértük őket. Közben Danival egységesen eldöntöttük, hogy a 2013-as első börzsönyi bringázásunk útvonalában a kék jelzésnek ez a szakasza egész biztosan benne lesz. Aztán majd valamit kitalálunk, hogy a Hamuháztól is tudjunk tekerni. Merthogy az utolsó 2 km a panzióig a Kontroll című alapfilm mintájára aktív sinezéssel telt.

Hibátlanul számoltuk ki az időt, épp sötétedésre értünk vissza a kocsihoz. És a talpam is épp csak elkezdett sajogni. Hiába, edzeni kell a gyaloglásra is. Jó volt nagyon!

Képek a Google Photos-on.