Nem volt már éppenséggel új a Scott váza, amikor tavaly augusztus elején elrepedt a szokásos neurotikus helyen, a felsőcső és nyeregvázcső hegesztésénél. Az előző, FX-25-ös váz 4,5 évet bírt, a 2011-es Transalp adta meg neki a kegyelemdöfést. Mivel még épp befért az 5 éves garanciális időszakba, a Ridebike bringabolt elintézte a cserét és kaptam egy polírozott alu színű FX-15-ös vázat. Szóval ez, a második váz adta meg magát. Egy ideig gondolkoztam azon, hogy váltok 27,5-re, vagy országútira, de végül a költséghatékony énem kerekedett felül.
Megjavíttattam, majd új színt is kapott. Plusz a már nagyon gatya alkatrészeket is kicseréltem rajta. A felújítás legzsebbenyúlósabb része a rugóstagok felújítása volt. Így többes számban, mivel két darab volt. Egy szolgált a bringában és egy tartalék darab is feküdt az alkatrész raktáramban. A többi apróság főleg a hajtás-váltás elemeiből állt össze.
És akkor számoljunk, mennyiből is állt talpra a masina:
Mi? | Mennyi? |
Váz javítás (Kerékvár) | 20 000 Ft |
Homokszórás, porfestés (flocking.hu) | 16 000 Ft |
Scott matricák (ebay.de) | 3 000 Ft |
Rugóstagok felújítása (Dr. Bike) | 60 000 Ft |
Kormánycsapágy (Kerékvár) | 2 000 Ft |
Acor ormány markolat (Mali.hu) | 3 400 Ft |
Shimano Alivio hajtómú (Ridebike.hu) | 23 000 Ft |
Sunrace M9 váltókarok (3x9) (ebike.hu) | 7 000 Ft |
Sunrace RDM97 hátsó váltó (ebike.hu) | 9 000 Ft |
RXL SL karbon nyeregcső (Aliexpress) | 5 000 Ft |
Összesen | 148 400 Ft |
Több okból is megérte beleölni ezt a pénzt. Egyrész így egy számomra kedves, hűséges társat állítottam újra talpra. Másodrészt ez a fajta felépítés (húzó rendszerű hátsó felfüggesztés és rugóstag) már nem divat a sem a Scottnál, sem a Cannondale-nél, ezért elég egyedi kinézete van a mai gépek között. Harmadrészt szerintem az új színnel állati jól is néz ki.
Az újjászületés képei végiglapozhatók a Google Photos-on.
De álljon itt is egy kép a bringáról, teljes pompájában:
Már az első tesztkör is megvolt a budai hegyekben.
Remélem bírni fogja még pár évig!