Elvittem Domit Szlovákiába három napra, mivel Hegéék Poprádon tartottak edzőtábort, amire Domi is meghívást kapott. Zárójelben jegyzem meg, ez azért elég nagy szó és mutatja, hogy Domi mekkorát fejlődött a triálozásban fél év leforgása alatt.
A kiruccanás előtti izgalmak is megvoltak, mivel indulás előtt két nappal Domi teljesen leamortizálta a már végét járó hátsó kerekemet, így eleve kétséges volt, hogy tudom-e hozni magammal a Bálnát. Mivel 27,5+-os bringáról (azaz felniről) van szó, egyáltalán nem volt biztos, hogy sikerül felnit és küllőket, vagy komplett kereket találni ilyen rövid idő alatt. De csodák márpedig vannak. Vagy ha nincsenek is, Csodabike szerencsére van. Náluk volt készleten pontosan olyan WTB Scraper i40-es felni, amilyen a Bálnán volt. Vettem is rögtön kettőt, plusz a hátsó kerékhez egy garnitúra új küllőt és pimpelésként egy adag (két kerékre elég) narancssárga küllőanyát. Ja, és egy új hátsó gumit és tejet is, ha már ott voltunk. Szóval, lett új hátsó kerék (csak azt volt időm átfűzni, az elsőt nem, de az is sorra kerül, ha hazajöttünk), tudtam vinni a Bálnát. Problem solved.
Visszatérve az utazás céljára, maga a pálya (pontosabban pályák) a poprádi AquaCitytől alig egy kilométerre van és a szállást Hegéék az AquaCityvel szemközti "Pista Panzióba" (Pension U Stephen) szervezték, úgyhogy a pálya konkrétan 5 percre volt a szállástól.
A tirálpálya (a magyar viszonylathoz képest) űrtechnika. Jó, ez barokkos túlzás, de még kívülállóként is rácsodálkoztam, hogy milyen jól kitalált és összerakott elemekből épül fel. Az elkerített területen belül van lapos köves pálya, sziklás pálya, vasúti talpfákból összeállított pálya, rönkfa elemekből készült pálya, autógumis pálya, építőipari elemekből álló pálya, Szóval, szinte az összes elképzelhető elemtípuson lehet gyakorolni. És a srácok meg is tették szerda délután, csütörtökön délelőttt és délután, valamint péntek délelőtt is a bő kétórás edzések alkalmával. Klassz volt látni, mennyire lelkesen nyomták, bár az edzések végére - érthető módon - mindenki alaposan elfáradt.
Mi domival két extra programot fűztünk fel erre a pár napra.
Csütörtökön napközben a montikkal a csomagtartóban felautóztunk Ótátrafüredre (Stary Smokovec) és a sikóvasúttal felvitettük magunkat a Tarajkára (alias Hrebienok). Sajnos túl sok montis lehetőség nincs itt, a terep elég kemény, inkább gyalogosan érdemes próbálkozni. Azért mi tekeregtünk egy kicsit, aztán legurultunk vissza Ótátrafüredre és elautóztunk a Csorba-tóhoz (itt igazából ki se szálltunk a kocsiból) és vissza. Kicsit csalódottak voltunk, de öröm volt az ürömben, hogy a kiadós esőket, amik gyakorlatilag eláztatták a fél környéket (köztük Poprádot is) pont mindig elkerültük.
Pénteken a hazaúton útba ejtettük a Kubinska Hol'a bringaparkját. Sajnos ide elég későn érkeztünk meg, mivel a srácok a pénteki edzésre önszorgalomból még ráhúztak vagy másfél órát. Így viszont még két teljes kört sem tudtunk menni, csak másfelet. Mondjuk ebben jelentős szerepet játszott az is, hogy a négyszemélyes ülőlift valami elképesztő lassúsággal haladt és többször meg is állt menet közben. Na nem műszaki hiba miatt, hanem mert így késő délután rengeteg gyalogos jött már lefelé a hegyről, sokszor pici gyerekekkel az ölükben. És ahányszor egy anyu-apu-gyerek kombó leért, a liftet szinte állóra lassították, hogy biztonságosan ki tudjanak szállni. Ez a mi olvasatunkban azt jelentette, hogy a távolságban nem túl hosszú liftezést jó fél óra alatt tudtuk le. A bringapálya egyébként klassz volt, főleg a felső, szekció, de oda a második körben már nem is tudtunk felmenni. Azért egy videót összekendácsoltam a másfél menetből.
Mindent összevetve klassz volt a három nap, a Tátra meg annyira szép, hogy mindenképpen szeretnék még visszamenni, akár gyalogtúrázni is.
Képek (és videók): Google Photos
Videó: Youtube
Track: Ótátrafüredi kör (A Kubinskán nem ment se a Garmin, se a telefonon a Strava)
Táv: kb. 20 km
Szint: kb. 150 m
Idő: kb 3 óra
2022. összes: 594,66 km, 9536 m, 74:48 óra