Serrenések

Samorost és a Serrenők serrenései

Börzsönyi árvíznéző

2013. június 08. 23:59 - Samorost

Idei első börzsönyi körünk Nógrádról indult, mivel a 12-es út felől az árvíz miatt nehezen volt megközelíthető a hegység. Sárra számítottunk, mert gyakorlatilag a héten minden nap esett több-kevesebb eső. A leparkolás után a pékáruval teletömött Passat megjelenése viszont igen kellemes meglepetés volt, fel is vásároltunk a készletből egy jelentősebb mennyiséget. És ennek egy jó részét el is fogyasztottuk, amíg Viktor a defektjét szerelte, amit a bringa az autónak támasztva, álló helyzetben kapott.

Első célunk Királyrét volt, amit viszonylag kevés sarazás mellett értünk el a Z jelzésen. Kóspallagra már aszfalton tekertünk át. Törökmező fel szintén aszfalton száguldottunk végig, majd Köves-mező következett. Az aszfaltot csak Hegyes-tetőre fölfelé hagytuk el.

A kilátó renoválás alatt állt, ennek ellenére sikerült pár képet csinálni az áradó Dunáról. Míg fölfelé az erdészeti úton mentünk, a kilótótól lefelé a meredek K-t választottuk. Viktor és Gabuly előre engedett, amit azzal háláltam meg, hogy kis híján felborítottam Attit, akit kicsit gyorsabban értem utol a tervezettnél. Őt nem akartam Viktorhoz hasonló módon feldönteni, ezért inkább önszántamból átdőltem a hátsó kereke fölött (a többiek nagy örömére).

Zebegényben lazítottunk egy rövidebbet és vettünk a helyi CBA-ban vizet és kólát. Kortyolgatás közben pedig nem túl lelkesen hallgattuk a közelgő sötétszürke felhők felől érkező égdörgést.

A baljós jelek ellenére elindultunk a szürkeség és Márianosztra irányába. Szerencsénk volt, a felhők néhány perc alatt szétoszlottak és csak egy pici, 2-3 perces szemerkélést kaptunk.

Márianosztrán a GPS először eltévedt, de gyorsan korrigáltuk a navigációs hibát. Amíg a térképet nézegettük Atti folyamatosan tolta a poénokat. Aztán amitől én kissé tartottam, a P+ közel nem volt olyan saras, mint ahogy vizionáltam, de így is megszenvedtem vele, mert hát mégis csak felfelé kellett tekerni.

De igazából a Nagyirtásig tartó emelkedő közel nem ütött meg annyira, mint az azt követő K4, amire az S+-on és az S4-en verekedtük át magunkat. A K4 minden erőmet leszívta, gyakorlatilag feltoltam a bringát a Nagy-Hideg-hegyre. De nem csak én készültem el, Tomit és Viktort is utolérte a kalapácsos ember.

Az NHH-n nem hagyhattam ki a fenséges sztrapacskát. A többiek is jól bekajáltak, közben pedig néztük, hogy kapunk-e a fölöttünk gyülekező sötét felhőkből égi áldást. Vagy fél óra várakozás után - mivel eső nem jött, de körben jól láthatóan esett - elindultunk Királyrétre. Lefelé a P-n aztán úgy összesaraztuk magunkat a friss eső után hömpölygő vízben, mintha a múlt heti Szilvás maraton "újra tábláját" hajtották volna fel nekünk. Nem volt kérdéses, hogy Nógrádig további sárdagasztás vár ránk. Útközben még fentről is áztunk egy darabon, de Nógrádra már napsütésben gurultunk be. Pakolás közben újra arra járt a péksütis srác, de ezúttal motorral, áru nélkül volt.

Én alaposan szétcsaptam magam, de azért jó túrát nyomtunk. Izomláz biztosítva.

Képek a Google Photos-on:

Track: Garmin Connect

Táv: 71,53 km
Szint: 1719 m
Idő: 9:36 óra

2013. összes: 881,13 km, 10738 m, 73:16 óra.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://samorost.blog.hu/api/trackback/id/tr55356850

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása