A teló cserével elkezdett fejlesztések a második fázishoz érkeztek: november 4-én sikerült beszerezni egy használt, de - 1-2 apró esztétikai hiányosságtól eltekintve - hibátlan Mavic Crossmax ST kerékszettet 73.000 Ft-ért. (Újonnan olyan 160.000 Ft, de az ebay-ről sem áll meg 120.000 alatt, még használtan sem.) Valószerűtlenül simán gördül a mezei golyóscsapágyas rendszerhez képest, pedig sok kivetni valót abban sem találni (ha jól van karbantartva). A küllők szintén megérnek egy misét, a régi kerekek küllői viccesen véznának néznek ki mellettük. Persze spéci küllőkulcs is kell hozzájuk, ezt még később be kell szerezni valahonnan, szükség esetére.
Természetesen leméricskéltem a kerekeket: az első kereken 800g (a régi pontosan 1000g), a hátsó 900g (a régi hátsót nem mértem még). Szóval a teljes szett, gyorszárral 1700 grammos, szerény saccolásom alapján tehát cirka egy fél kilót tudtam a kerekeken spórolni. A gumik mennek át a régi kerekekről, egyenlőre nem térek át az UST-re. Súlyban semmit nem nyernék vele, mert egy 11-12.000 forintos UST-s külső 700g körül van. A mostani külsőm (megmértem) 500g, a belső 200g. Egyszóval ugyanott vagyok. Ettől függetlenül a belsőket le kell cserélnem, mert az UST szelep helyére az autószelepes belsőt nem tudom betenni. Felfúrni ezt meg nem akarom. A réginél ugyan megtettem, de az nem is volt UST-s.
Persze nem álltam meg, hogy legalább az első kereket ne szereljem át. Kénytelen voltam konstatálni, hogy szép kis válla van már az első tárcsának is. Ha majd lesz új fék, megy rá az új tárcsa is.
A fék projekt előtt, vagy azzal párhuzamosan viszont meg kell ejteni a hajtáslánc upgradet, hogy a hátsó kereket is be tudjam tenni (a régi fogsort nem akarom már áttenni).
Nagyon kíváncsi vagyok az első menetpróbára, jöhetne már egy kis jóidő...
Addig is a lista, hogy is állok most:
- teló (Fox 32 F100) - 120.000 Ft (a menetjavító készlettel együtt, ami 8.000 volt)
- kerékszett (Mavic Crossmax ST '08) - 73.000 Ft
- fékek (Avid Elixir CR Carbon, esetleg Avid Code, 203/185mm) - 70.000
- nyereg (Selle Italia Signo Gel Flow) - ~22.000
- hajtáslánc (XT - hajtókar, lánc, fogsor) - ~55.000
- kormány és stucni (Ritchey Pro) - ~20.000
- hátsó váltó (XT) - ~10.000
A felszabaduló cuccokból téli bringa lesz. Találtam is az ebayen egy nagyon szép vázat, egyetlen baja a 250 eurós ár. Postával együtt 80.000 Ft. Azt hiszem, marad a nyálcsorgatás...
2009.11.18. Frissítés
A kerékszereléshez találtam némi infót a neten. Egyenesen a Mavic tech support oldalát.
http://www.tech-mavic.com
Felhasználónév: mavic-com
Jelszó: dealer