Serrenések

Samorost és a Serrenők serrenései

Scott fejlesztés: Tora vs. Fox

2009. október 17. 22:22 - Samorost

Az az igazság, hogy az elmúlt 3 év során nem igazán törődtem szegény Scottommal, finoman szólva is ridegtartáson volt végig ezidő alatt. Közben megközelítőleg 6000km pörgött bele és én a kerékagyak és a kormánycsapágy szokásos szezon előtti kipucolásán kívül szinte hozzá sem nyúltam. A telót egyetlen alkalommal kaptam szét, de csak kíváncsiságból, a középrészt pedig ez év nyarán takarítottuk ki Lacival, mert már elviselhetetlenül recsegett ropogott. Ezen kívül időnként kapott a lánc kis kenést és kicseréltem a kopott fékbetéteket, gumikat. És jöhetett bármilyen terep, por, sár, akármi, hibátlanul tette a gép dolgát.

Egyetlen kifogásom volt/van vele szemben, mégpedig hogy nehéz, mint egy tank (de legalább úgy is viselkedik). Menetkészen 15,9 kg (kulacs nélkül, de a szokásos cuccokkal: km óra, GPS, pumpa és nyeregtáska pótbelsővel, szerszámokkal).

Szóval jutalmul a 3 évi hűséges szolgálatért és mert nekem egész évben nem nagyon sikerült, őt próbálom megszabadítani néhány kilótól. Terv szerint az alábbi alkatrészek cseréje fog a következő hetekben megtörténni:

  1. teló (Fox 32 F100)
  2. kerékszett (Shimano XT/XTR, vagy Crossmax ST/SL/SLR)
  3. fékek (Avid Elixir CR Carbon, esetleg Avid Code, 203/185mm)
  4. nyereg (Selle Italia Flite/Signo/SLR Gel Flow)
  5. hajtáslánc (XT/Sram)
  6. kormány és stucni (Ritchey)
  7. hátsó váltó (XT)

Természetesen van emögött egy olyan hátsó szándék is, hogy télire összedobok magamnak a felszabaduló cuccok felhasználásával egy merevfarú szaladgálógépet (úgyse volt még soha két bringám egyszerre).

Első lépésként a napokban meg is jött az új teló, egy 2009-es Fox 32 F100. Mérésekkel is sikeresen alátámasztottam, hogy a papírforma nem hazudik. Rögtön faragtam közel 1 kilót (egészen pontosan 0,9-et) a Reflex súlyából.
 

 

Egyenlőre még marad a polcon, amíg az új fékek megérkeznek, illetve megveszem az új kormánycsapágyat hozzá.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://samorost.blog.hu/api/trackback/id/tr361456197

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hardhat · http://hardhat.freeblog.hu/ 2009.10.18. 08:29:25

Ez finom! Főleg a mérleges kép a beszédes. Elküldtem egy kerékszett linkjét, az a probikeban állitólag 99k, és talán 1540g.

Samorost · http://samorost.blog.hu 2009.10.18. 20:29:33

@Hardhat: Ja, megkaptam a linket, kösz! A CL-kal még nem békültem ki teljesen, a standard 6 lyukas felfogatás egyenlőre szimpatikusabb. A kerék úgyis majd csak novemberben lesz esedékes. Addig még töröm a fejem és figyelem az e-bay-t, meg a bikemag piacteret. :)
süti beállítások módosítása