Az az igazság, hogy az elmúlt 3 év során nem igazán törődtem szegény Scottommal, finoman szólva is ridegtartáson volt végig ezidő alatt. Közben megközelítőleg 6000km pörgött bele és én a kerékagyak és a kormánycsapágy szokásos szezon előtti kipucolásán kívül szinte hozzá sem nyúltam. A telót egyetlen alkalommal kaptam szét, de csak kíváncsiságból, a középrészt pedig ez év nyarán takarítottuk ki Lacival, mert már elviselhetetlenül recsegett ropogott. Ezen kívül időnként kapott a lánc kis kenést és kicseréltem a kopott fékbetéteket, gumikat. És jöhetett bármilyen terep, por, sár, akármi, hibátlanul tette a gép dolgát.
Egyetlen kifogásom volt/van vele szemben, mégpedig hogy nehéz, mint egy tank (de legalább úgy is viselkedik). Menetkészen 15,9 kg (kulacs nélkül, de a szokásos cuccokkal: km óra, GPS, pumpa és nyeregtáska pótbelsővel, szerszámokkal).
Szóval jutalmul a 3 évi hűséges szolgálatért és mert nekem egész évben nem nagyon sikerült, őt próbálom megszabadítani néhány kilótól. Terv szerint az alábbi alkatrészek cseréje fog a következő hetekben megtörténni:
- teló (Fox 32 F100)
- kerékszett (Shimano XT/XTR, vagy Crossmax ST/SL/SLR)
- fékek (Avid Elixir CR Carbon, esetleg Avid Code, 203/185mm)
- nyereg (Selle Italia Flite/Signo/SLR Gel Flow)
- hajtáslánc (XT/Sram)
- kormány és stucni (Ritchey)
- hátsó váltó (XT)
Természetesen van emögött egy olyan hátsó szándék is, hogy télire összedobok magamnak a felszabaduló cuccok felhasználásával egy merevfarú szaladgálógépet (úgyse volt még soha két bringám egyszerre).
Egyenlőre még marad a polcon, amíg az új fékek megérkeznek, illetve megveszem az új kormánycsapágyat hozzá.