Nagykovácsi XCO

2021. november 06. 23:59 - Samorost

Mivel annyira már nem melegek a napok, hogy hosszabbakat menjünk, azt találtam ki, hogy megnézzük magunknak az "új" nagykovácsi XCO pályát. Hogy valami extra is legyen a körben, azt gondoltam ki, hogy Adyligetről Nagykovácsiba a "hegyen" keresztül gurulunk át. Értve ezalatt a térképen Hosszú-erdő-hegynek nevezett földtani képződményt.

Ami elsőre jó ötletnek tűnt, arról hamar kiderült igazi serrenést tartogat ötünk számára. Keskeny, sziklás, gyalog is nehezen járható ösvény. Viszont panorámában nem volt hiány és közben remekül szórakoztunk egymás küzdelmein. Domi derekasan helyt állt, ügyesen vette az akadályokat, pedig nem volt teljesen veszélytelen a terep. Az ösvény vége egy jó meredek, sziklás lejtőn gurított le minket a Remete-szurdokba, ahonnan adta magát a következő "feladat": felcipekedni magunkat (és a bringákat) a Remete-hegyre. Na ez azért nem ment olyan gyorsan, de legalább kaptak a srácok egy kis ízelítőt a Téryből. Felkapaszkodva a Remete-hegyre kellett pár perc pihenő, mire én is újra menetképes lettem. Hiába, ehhez azért kell(ene) a kondi.

A Zsíros-hegyre relatív könnyen és gyorsan átjutottunk, de mivel már vastagon benne voltunk a délutánban, az Alsó-zsíros-hegyet kénytelenek voltunk lehúzni a mai napra tervezett kipipálandók közül. Nagykovácsiba legurulva nem igazán tudtuk az irányt, így tettünk egy varga betűt kb. a Nagy-Kopasz irányába. Végül csak meglett a piros jelzés, onnan meg - bár jó meredek emelkedőn, de - meglett a pálya is. Elindultunk rajta a jelzést követve, többnyire továbbra is felfelé. Aztán csak elfogytak a kaptatók és meglett "A PÁLYA", azaz a lefelé csapatós utolsó szakasz, ami a Sebestyén-domb melletti kis kápolnáig kanyarogtunk lefelé. Szóval, végül csak meglett a single track pálya, pedig a végén már voltak kétségeink és a nap is kezdett alábukni a budai dombok mögött.

Mivel Gergőnek és Turbinak is otthon kellett volna már lennie, a legrövidebb úton gurultunk vissza Adyligetre. Én idefelé is azért próbáltam kerülni, hogy ne kelljen a főúton végigtekerni, így alaposan meglepődtemazon, hogy szinte végig van már aszfaltozott bringaút Nagykovácsi és Adyliget között. Hiába, jó rég jártam erre. De remélem ez változik majd, mert a pálya nem volt rossz, érdemes lenne kijárni rá gyakrabban.

PS: A mai menettel meglett az ez évre kitűzött 1500 km. Nem valami sok, legalább a duplája kéne, de az idei teljesítményem fényében ennek is örülök.

Video: Relive

Track: Garmin vs. Strava

2021. összes: 1500,97 km, 34939 m, 224:24 óra.