Serrenések

Samorost és a Serrenők serrenései

Börzsönyi macsek

2021. július 10. 23:59 - Samorost

Kicsit pofátlanul szerveztem a mára tervezett bringázást. Ugyanis autóm épp nem volt (a kis BMW szervizben, a Jetta épp a tesómnál), én meg a Börzsönybe szerettem volna menni. Szerencsére KGabi és Duffy is bejelentkezett a menetre és mindketten írták, hogy szívesen felvesznek. Végül Duffy vett fel reggel, Gabival és Krisztával Nógrádon találkoztunk.

Nyitásként feltekertünk a várhoz. Nyilván a legmeredekebb útvonalon, csak hogy a reggel még kissé merev izmainknak ideje se legyen bemelegedni. Körbenéztünk fentről, lőttünk pár képet, aztán elindultunk a Királyrét feletti Várhegyet meglátogatni. Én ugyanis még nem jártam az új kilátóban és kíváncsi voltam rá.

Az útvonal Nógrádtól a Várhegyig szinte végig emelkedik, de csak nagyon pianoban. Egyedül az utolsó pár méter kilátóhoz fel meredekebb a kellemesnél egy hangyányival.

Felmentünk, körbenéztünk, dumáltunk, kajáltunk, ittunk, aztán legurultunk a királyréti büféhez. Szerencsére a Várhegyre a létező legkönnyebb útvonalon (Zoo, P3) mentünk fel és a legizgalmasabb útvonalon (Z3) gurultunk le. Királyréten tankoltunk a kulacsokba, én legurítottam egy extra kólát is.

Majd szépen elindultunk felfelé az aszfalton a Nagy-Hideg-hegyre. A parkolót elhagyva, a murvás erdészetin aztán elkezdtünk szétszakadozni. Gabi egyre inkább elnyúlt elöl, Duffy úgy-ahogy követte, én meg egyre jobban maradoztam le. A Magas-Tax előtt Duffy bevárt, úgyhogy az turistaházig hátralévő utat együtt küzdöttük végig. Mire felértünk, Gabi már ki is pihente magát. Viszont szilárd eledel már mindenkibe fért, úgyhogy berendeltünk három sztrapacskát az üdítők mellé. De bár ne tettük volna! Évről-évre egyre silányabb sztrapacskák készülnek a turistaház konyháján, de a 2021-es verzió messze alulmúlt minden eddigit. Konkrétan a tészta juhtúrót és tejfölt is alig látott, a szalonnáról, lila hagymáról nem is beszélve. Szánalmasan száraz és vacak ízű volt.

Ez a referencia, még 2013-ból, amit a Börzsönyi árvíznéző alkalmával tálaltak fel:

És ezt kaptuk most, 2021-ben (low budget változat):

Örökzöld slágert lehetne komponálni a különbségből.

Túllendülve a sztapacska keltette csalódáson feltekertünk az NHH csúcskőhöz (pontosabban csak én, Gabi elakadt a kezdő méterek meredek, köves talaján, Duffy meg inkább meg sem próbálta), aztán újabb fotózkodást letudva legurultunk a sípályán lefutó ösvényen a Rakodóig, majd a P3-on át fel a Csóványosra.

És innen jött a mai bringázás összes értelme, célja és élvezete, lefelé a zöldön és a K4-en Királyházára. Hatalmasat száguldottunk a Z-n, kövek és vaskos faágak között rodeóztunk a K4-en, miközben megcsodáltuk a Dobó-bérc panorámáját. Fúúú, leírni is nehéz micsoda vigyorgás és para volt rajtam egyszerre, ahogy a K4-en végigfűztem a Bálnát. Hiába a vaskos, 2.8-as gumik, iszonyatosan kellett figyelni, mikor melyik irányt választja az ember, melyik két kő között vág át, hogy utána ne egy harmadikba rongyoljon bele ezerrel, vagy esetleg egy vaskos letört faágra fűzze fel a bringát. A végén nem is azért álltam meg, hogy bevárjam Gabiékat, hanem mert konkrétan elfáradtam a terep folyamatos pásztázását igénylő koncentrációban. Nagyon durva volt, de iszonyatosan élveztem minden egyes méterét.

Királyházára legurulva már csak az az egy kérdés volt, hogy színezzük-e még egy kicsit az útvonalat, vagy simán csak tekerjünk fel az aszfalton a Závoz-nyeregbe és onnan vissza Diósjenőn át a kocsikhoz. Ha már lúd, legyen kövér alapon a színezést választottuk. Az aszfaltról a K4-et követve felmásztunk a Csánki-kerthez, majd a széles murván és az aszfalton lezúztunk Pénzásásig. Onnan pedig végigcsapattunk a kéken be Diósjenőre.

Nógrádig jó tempót nyomtunk, bár én a végére rendesen elfogytam. De közben (még Diósjenőről kifelé menet) jót somolyogtam Rossi eszembe jutott régi beszólásán, hogy (a tesóm) "Hátul az öreg nénivel versenyez."

Szóval, megint egy iszonyat jó (bár nem tipikus, mivel sár szinte semmi nem volt) börzsönyi túrát hoztunk össze! Egészségünkre!

Ja, a "Börzsönyi macsek" elnevezés a track alakjából jön, Duffy szerint ugyanis egy ülő macskára emlékeztet. :)

Képek: Google Photos - Börzsönyi macsek

Track: Garmin vs. Strava

Táv: 51,46 km
Szint: 1409 m
Idő: 07:16 óra

2021. összes: 1084,54 km, 21630 m, 166:35 óra.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://samorost.blog.hu/api/trackback/id/tr5618098246

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Őszi Börzsöny | Serrenők & Serrenések 2021.10.18. 17:04:27

[…] bár kétszer megálltam 1-1 percre a nyugodtabb oxigén felvétel érdekében. És mivel legutóbb kihagytam, most muszáj volt legyűrnöm a kilátó tetejére felvezető 133 lépcsőfokot. Nagyon […]

Éves összesítő 2021. | Serrenők & Serrenések 2022.01.30. 15:29:15

[…] megosztott helyezés, mert a Börzsöny még mindig a legnagyobb kedvencem: a Börzsönyi macsek és az Őszi Börzsöny, fej-fej […]
süti beállítások módosítása