Zolival elmentünk bringázni. És ahogy rendkívül találóan írta a fórumon, "hoztuk azt a szintet, ami várható, amikor a Gonosz Tervező a Színezővel szövetkezik".
Mivel reggel szereltem át a terepgumikat és szereltem is rögtön defektet a hátsó gumiban megbújó másfél centis tüske miatt, kicsivel 10 előtt indultunk el Dunakesziről. A Horányba való átkompozás után Tahit vettük célba. A megbeszélt 120-130-as zsírégető pulzus helyett 160 környékivel tekertünk végig a szigeten, 28-32-es tempóban. Ránk is fért Tahitótfaluban, a híd melletti parkolóban lévő kajáldában egy vaníliaöntetes óriás túrós palacsinta. közben az útvonalat is kitaláltuk. A sárgán fel a Kis-Bükk-tetőhöz, majd Barát-halom és Pap-rét felé vissza.
Ebből annyi lett, hogy a sárgán elindultunk felfelé. Aztán Zoli gondolt egyet, és a sárga körre váltottunk a sárga helyett. Ami persze nem kanyarogva, hanem nyílegyenesen vezetett fel a hegygerincre. Mondanom sem kell, ordas tolás következett. A bicikli többször volt útban, mint amennyit segített a kapaszkodásban, de bő fél óra szenvedés árán feljutottunk.
A Vörös-kő alá. Innen már nem lehetett kihagyni a csúcsot, ahová vicces könnyedséggel tekertünk fel az amúgy elég technikás és meredek P-S jelzésen. Az emlékműnél azt is eldöntöttük, hogy kimegyünk Visegrádra, átkompozunk Nagymarosra és onnan hazavonatozunk. Ennyi még biztosan belefér az időnkbe.
És csak hogy ne kelljen ugyanott visszamenni, a sárga folytatásán jöttünk le, majd a zöldön másztunk vissza a Kis-Bükk-tetőre. Innen végig a Z-n, nem kihagyva a durva, köves lejtőzést a P leágazása után és a cipelős, tolós, lábáztatós szurdokot sem. A Zoo-n gurultunk el a K+-ig, ahol a Pap-hegy alatti dózerre újabb kimerítő tolás árán jutottunk fel.
A Nagy-Villámhoz kiérve a K-n gurultunk le a Fellegvárig, onnan pedig a KL és K+ vonalán le Visegrádra. A kompra vártunk vagy 40 percet, de mégsem itt kajáltunk, hanem Nagymaroson. Pontosabban én csak felmarkoltam a hamburgeremet és rohantam a vonathoz. Zoli maradt és kényelmesen megkajált a délutáni verőfényben, én pedig szívtam a vonaton vagy másfél órát valami műszaki gubanc miatt. Ami persze mindig akkor jön, ha az ember időre menne valahová. De mindegy, meglodottam. A bringázás meg kifejezetten jólesett.
Képek: A Sárga Kör
Track: Garmin
Táv: 46,32 km
Szint: 898 m
Idő: 5:51 óra
2012. összes: 524,03 km, 6257 m, 39:57 óra.