Solymár - Nagy-Kopasz

2012. január 28. 23:59 - Samorost

Igazi téli bringázást tudtunk ma magunk mögött Danival és Dawe-vel. A reggeli, -9 fokban indulás nem volt a legkellemesebb, de az UVH-tól már minden kerek volt.

A Harsány lejtőn felfelé hirtelen ötlettől vezérelve kipróbáltunk egy jelöletlen ösvényt, ami egyben azt is jelentette, hogy elkummantottuk a Virágos-nyerget és a zöld jelzést elérve egyenesen a solymári várat vettük célba.

Meglepően gyorsan oda is értünk, Dani a tetemes idő ráfordítás ellenére is eredménytelenül próbálta lokalizálni a toronynál elhelyezett geoládát.

A vár után nem sokkal a GPS sem bírta tovább a zord körülményeket (vagy inkább azt, hogy a track betöltésekor a térképet nem frissítettem) és gyakorlatilag lefagyott. Csak Solymár fölött tért magához, a Zsíros-hegy előtt nem sokkal, ahol egy új kilátóhelyet is felfedeztünk.

A Muflonban legnagyobb bánatunkra zsíros kenyér nem volt, de ha már itt voltunk, egy tea erejéig maradtunk.

A Nagy-Kopaszt hátulról támadtuk, a Z3-on. Itt találkoztunk először hóval, illetve jéggel. Dawe közelebbről is mintát vett a fagyott vízzel burkolt turistaútból.

A kilátónál nem időztünk sokat, mert annyira azért nem volt meleg. Lefelé először jégpálya, aztán sár boldogított minket. A Tarnai-pihenőnél megálltunk körbenézni. A kilátás miatt ez az egyik kedvenc helyem a budaiban.

Budakeszire az első darabon a főúttal párhuzamos Z+ jelzésen mentünk, aztán a sár helyett a főutat választottuk, miután Dawe még azért otthagyta a hátlenyomatát az út sarában.

Az igazi szenvedés Budakeszitől jött, a sárga jelzésen agonizáltuk fel magunkat a Szépjuhásznéig. Pontosabban csak én és Dani. Dawe meg csak röhögött rajtunk, az ő kondijával nem volt gond.

Mint ahogy a fázással sem volt semmi különösebb problémánk egészen a Szépjuhásznétól a Moszkváig tartó lejtőzésig. Itt mindannyian alaposan szétfagytunk. Nekem az Árpád-hídnál már annyira el volt fagyva a lábam, hogy kénytelen voltam bekuncsorogni magam Dawe-hez egy fél órára kiolvadni, mielőtt hazagurultam volna.

A túra végi megfagyástól eltekintve nagyon klassz téli karikát kanyarítottunk.