Serrenések

Samorost és a Serrenők serrenései

Tési 50 - 2011

2011. május 11. 13:27 - Samorost

Tavaly annyira tetszett nekünk a Tési 50 profi szervezése és maga a túra is, hogy ebben az évben újra ott találtuk magunkat a rajtban. Méghozzá igencsak népes, 12 fős serrenő táborral.

A rajtnál a meglepetést Kavi szolgáltatta, aki egy Zsozsóéhoz hasonló, de szürke színű Cannondale V-vel jelent meg. Azért én is szolgáltam - igaz kisebb - meglepetéssel: végre összeállt a Scott, így azzal álltam fel a rajtrácsra. (Egy telókarbantartás azért erősen kijárna neki, 1,5 éve hozzá sem nyúltam.)

Én ismét a sor végén karikáztam már az első méterektől kezdve és ezen a későbbiekben sem változtattam. Jól elvoltam hátul Zekével, Kavival, aztán visszafelé Bálint Petivel.

Annak ellenére, hogy nem rohantam a sor elejével és nem is éreztem túl sok erőt és késztetést, hogy ezt tegyem, egész elégedett voltam magammal. Az első húzós mászást a Várberek EP-hez végig kitekertem.

A Hamuházhoz (2.EP) nagy meglepetésünkre elsőként gurultunk be Kavival és Zekével, a csapat többi része kis kerülővel jött meg pár perccel utánunk. Bálint Peti meg egyáltalán nem jött meg, ő elkavart valami extra hegyre. Mivel nem tudtuk, mennyit kell rá várni, inkább elgurultunk a szentkúti (3.) EP-hez, nagy mennyiségű zsíros kenyér elfogyasztásának reményében és ott vártuk be Petit.

Nem nagyon akarózott továbbb indulni, én is benyomtam legalább 5-6 (fél)szelet kenyeret. Sőt, kaptunk a tavaly nagy sikert aratott házi lekvárból is.

A Római-fürdőhöz vezető út gyakorlatilag mező-gázló-kaptató-legurulás kombóból áll. A gázlónak megint nagy sikere volt és az utána következő mászás is sokkal rövidebbnek tűnt a tavalyinál. Az EP-n begyűjtöttük a matricát, majd elgurultunk a "fürdőhöz". Viktornak ezen a száz méteren sikerült egy faágon átmentében elhagynia a bringát igen látványos módon. Nem szép dolog, de nem álltam meg röhögés nélkül, ahogy átlépett a bringán. A szikláknál csináltunk egy gyors csoportképet, aztán indultunk is tovább Bakonynánára.

Az EP-n ismét kaptunk Sport szeletet. Zsozsó ki is húzott egy olyat, aminek a csomagolása belső oldalán "NYERT" felirat díszelgett valami aktuális nyereményjátékból kifolyólag. Ő pedig rögtön igényelte is a nyereményét, a malom vendégház formájában. Nem is értem, miért nem kapta meg.

A következő, Kis-Futóné EP-ig hátra volt még vagy 300 méter szint, némi gurulással színesítve az elején, Római-fürdő fölött és Tés után. Itt egy jó darabon Petivel mentem a sor végén, mert a kistányérja folyamatosan kapkodta fel a láncot (akárcsak az enyém többször is a nap folyamán).

A Kis-Futónétől össznépileg kigurultunk a Móroc-tetőre, bevállalva ezzel vagy 80 méter extra szintet. Viszont cserébe nagyon kellemesen elücsörögtünk a fűben pár perc erejéig, élvezve a panorámát és a napsütést. És kevésbé élvezve az ordas szelet.

Bátorkő felé menet megint volt 1-2 eltévedés, de gyorsan korrigáltunk minden esetben. Kivéve Kavit, aki ugyanott kavart el, ahol tavaly bg_ és Marcsi. Csak ő kicsivel hamarabb, alig 5 perc után előkerült. A következő csiki-csukis rész nagyon jó volt, elő is bújt belőlem a kisördög és tank üzemmódba kapcsoltam a Scottot, beelőzve először Kurucz Gabit, majd Zsozsót is.

Bátorkőtől már csak be kellett gurulni Várpalotára a célba, de a Vár-völgyben lefelé azért mindenki kiélvezkedte magát.

Nem csalódtam (és szerintem a többiek sem) a Tésiben, szuperjó túrát hoztunk össze ismét. Szerintem jövőre sem hagyjuk ki.

Képek: Google Photos

Track: Garmin Connect

Táv: 52,87 km
Szint: 1132 m
Idő: 5:57 óra

2011. összes: 1015,51 km, 16961 m, 97:47 óra.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://samorost.blog.hu/api/trackback/id/tr612895595

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása