Pilisi terepfelmérés

2011. március 22. 23:59 - Samorost

Engedve a jóidő csábításának (és a Téryre is gondolva), Gabival és Zolival felmértük mi a helyzet a Pilis útjain. Kiadós mekis zsírbomba után, pontban 11-kor indultunk neki Budakalászról. Az útvonal adta magát, irány a Z fel a Kevélyre.

A pataknak persze a rossz oldalán indultunk el, így kis kavarással, lovaktól szétvert utakon jutottunk vissza a nekünk kellő útra. A Kevély aljáig még küzdöttünk az útminőséggel, de a hegyre fel egycsapásra eltűnt a sár és minden egyéb kellemetlenség. A baromi meredek, köves kaptatókat kivéve.

Zoli a Z és Z+ találkozásánál felvetett egy P4-es DH-t Pilisborosjenő felé, de végül mégis inkább Csobánka és a Hosszú-hegy felé vettük az irányt.

Csobánkánál megijedtünk a K-n ránk váró sártengertől, ezért inkább legurultunk a faluba és rövid CBA-s tápolás után a Szentkút felé vettük az irányt. Persze Zoli kicsit ebbe is beleszínezett a K+-ra csalva minket, de az hamar zsákutcának bizonyult.

A Szentkútnál ejtőztünk egy keveset, ezután bevettük a Hosszú-hegyet és a dózerúton átvágtunk a Szántói-nyeregbe. Itt Zoli ismét bepróbálkozott egy Szántó felé vezető verzióval, de Gabival sokkal kíváncsibbak voltunk a Szentkeresztről induló P jelzés minőségére.

Meglepően jó volt az út, sár alig, úgyhogy 20 perc alatt fent is voltunk a Fagyoskatonánál. Innen tovább az S-t elvetettük és elindultunk a Király-kúti-nyeregből a Sikároshoz vezető P jelzés felé. Odaérve aztán a P-t is elvetettük, mivel az út eleje - az ilyenkor szokásos módon - még víz alatt állt. Maradt az aszfalt le Dömörkapu és Szentendre felé.

Rövid, de annál kellemesebb bringázás volt, konklúzióként pedig azt is megállapíthattuk, hogy a sárhelyzet sokkal jobb, mint tavaly ilyenkor volt. Több, mint bíztató...

Videók:

1. Gurulás a Fagyos-katonától

2. Zoli felsül

2011. összes: 475,88 km, 5208 m, 37:06 óra.