Serrenések

Samorost és a Serrenők serrenései

Scott reborn - avagy a főnix feltámadt hamvaiból!

2019. március 11. 23:59 - Samorost

Nem volt már éppenséggel új a Scott váza, amikor tavaly augusztus elején elrepedt a szokásos neurotikus helyen, a felsőcső és nyeregvázcső hegesztésénél. Az előző, FX-25-ös váz 4,5 évet bírt, a 2011-es Transalp adta meg neki a kegyelemdöfést. Mivel még épp befért az 5 éves garanciális időszakba, a Ridebike bringabolt elintézte a cserét és kaptam egy polírozott alu színű FX-15-ös vázat. Szóval ez, a második váz adta meg magát. Egy ideig gondolkoztam azon, hogy váltok 27,5-re, vagy országútira, de végül a költséghatékony énem kerekedett felül.

Megjavíttattam, majd új színt is kapott. Plusz a már nagyon gatya alkatrészeket is kicseréltem rajta. A felújítás legzsebbenyúlósabb része a rugóstagok felújítása volt. Így többes számban, mivel két darab volt. Egy szolgált a bringában és egy tartalék darab is feküdt az alkatrész raktáramban. A többi apróság főleg a hajtás-váltás elemeiből állt össze.

És akkor számoljunk, mennyiből is állt talpra a masina:

Mi? Mennyi?
Váz javítás (Kerékvár) 20 000 Ft
Homokszórás, porfestés (flocking.hu) 16 000 Ft
Scott matricák (ebay.de) 3 000 Ft
Rugóstagok felújítása (Dr. Bike) 60 000 Ft
Kormánycsapágy (Kerékvár) 2 000 Ft
Acor ormány markolat (Mali.hu) 3 400 Ft
Shimano Alivio hajtómú (Ridebike.hu) 23 000 Ft
Sunrace M9 váltókarok (3x9) (ebike.hu) 7 000 Ft
Sunrace RDM97 hátsó váltó (ebike.hu) 9 000 Ft
RXL SL karbon nyeregcső (Aliexpress) 5 000 Ft
Összesen 148 400 Ft

 

Több okból is megérte beleölni ezt a pénzt. Egyrész így egy számomra kedves, hűséges társat állítottam újra talpra. Másodrészt ez a fajta felépítés (húzó rendszerű hátsó felfüggesztés és rugóstag) már nem divat a sem a Scottnál, sem a Cannondale-nél, ezért elég egyedi kinézete van a mai gépek között. Harmadrészt szerintem az új színnel állati jól is néz ki.

Az újjászületés képei végiglapozhatók a Google Photos-on. 

De álljon itt is egy kép a bringáról, teljes pompájában:

img_20190726_085642.jpg

Már az első tesztkör is megvolt a budai hegyekben.

Remélem bírni fogja még pár évig! 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://samorost.blog.hu/api/trackback/id/tr5815406678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása