Serrenések

Samorost és a Serrenők serrenései

Scott fejlesztés: Crossmax ST '08

2009. november 08. 12:00 - Samorost

A teló cserével elkezdett fejlesztések a második fázishoz érkeztek: november 4-én sikerült beszerezni egy használt, de - 1-2 apró esztétikai hiányosságtól eltekintve - hibátlan Mavic Crossmax ST kerékszettet 73.000 Ft-ért. (Újonnan olyan 160.000 Ft, de az ebay-ről sem áll meg 120.000 alatt, még használtan sem.) Valószerűtlenül simán gördül a mezei golyóscsapágyas rendszerhez képest, pedig sok kivetni valót abban sem találni (ha jól van karbantartva). A küllők szintén megérnek egy misét, a régi kerekek küllői viccesen véznának néznek ki mellettük. Persze spéci küllőkulcs is kell hozzájuk, ezt még később be kell szerezni valahonnan, szükség esetére.

Természetesen leméricskéltem a kerekeket: az első kereken 800g (a régi pontosan 1000g), a hátsó 900g (a régi hátsót nem mértem még). Szóval a teljes szett, gyorszárral 1700 grammos, szerény saccolásom alapján tehát cirka egy fél kilót tudtam a kerekeken spórolni. A gumik mennek át a régi kerekekről, egyenlőre nem térek át az UST-re. Súlyban semmit nem nyernék vele, mert egy 11-12.000 forintos UST-s külső 700g körül van. A mostani külsőm (megmértem) 500g, a belső 200g. Egyszóval ugyanott vagyok. Ettől függetlenül a belsőket le kell cserélnem, mert az UST szelep helyére az autószelepes belsőt nem tudom betenni. Felfúrni ezt meg nem akarom. A réginél ugyan megtettem, de az nem is volt UST-s.

Persze nem álltam meg, hogy legalább az első kereket ne szereljem át. Kénytelen voltam konstatálni, hogy szép kis válla van már az első tárcsának is. Ha majd lesz új fék, megy rá az új tárcsa is.

A fék projekt előtt, vagy azzal párhuzamosan viszont meg kell ejteni a hajtáslánc upgradet, hogy a hátsó kereket is be tudjam tenni (a régi fogsort nem akarom már áttenni). 

Nagyon kíváncsi vagyok az első menetpróbára, jöhetne már egy kis jóidő...

Addig is a lista, hogy is állok most: 

  1. teló (Fox 32 F100) - 120.000 Ft (a menetjavító készlettel együtt, ami 8.000 volt)
  2. kerékszett (Mavic Crossmax ST '08) - 73.000 Ft
  3. fékek (Avid Elixir CR Carbon, esetleg Avid Code, 203/185mm) - 70.000
  4. nyereg (Selle Italia Signo Gel Flow) - ~22.000
  5. hajtáslánc (XT - hajtókar, lánc, fogsor) - ~55.000
  6. kormány és stucni (Ritchey Pro) - ~20.000
  7. hátsó váltó (XT) - ~10.000

A felszabaduló cuccokból téli bringa lesz. Találtam is az ebayen egy nagyon szép vázat, egyetlen baja a 250 eurós ár. Postával együtt 80.000 Ft. Azt hiszem, marad a nyálcsorgatás...

 

2009.11.18. Frissítés

A kerékszereléshez találtam némi infót a neten. Egyenesen a Mavic tech support oldalát.
http://www.tech-mavic.com
Felhasználónév: mavic-com
Jelszó: dealer

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://samorost.blog.hu/api/trackback/id/tr11508843

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

avus · http://avus.blog.hu 2009.11.10. 16:19:13

Ez a qrva idő már engem is kiborít, bár végülis így is napi szinten tekerek. Munkába el kell jönni esőben is :). Nálam is kerékkérdés van, hirtelen felindulásból eladtam a jelenlegi kerékszettemet, és még idén pótolni kéne. Crossmax SL/SLR-t nézegetek, csak azt kifizetni felér majd egy foghúzással... Meg a szeretett latex belsőimet is cserélhetem, remélem létezik presztás kivitelben is. Egyelőre az UST külsőket én is elnapolom.

Samorost · http://samorost.blog.hu 2009.11.11. 19:53:29

Újat akarsz, vagy használtat? Esetleg régebbi évjáratú újat?
Az SLR-ek a német ebayen 500euró környékén mennek. Az ST-k (amik állítólag sokkal strapabíróbbak, merevebbek és alig nehezebbek) 400 körül.
XT kerékszett 250 euró.

avus · http://avus.blog.hu 2009.11.12. 10:44:14

Új jobban tetszene. Megnéztem most az ebay-en, új 2009-eseket 900 euróért láttam, liciteseket olcsóbban. Csak azért félek kiadni ennyit látatlanban... Amúgy jóban vagyok egy elég ismert bringaboltossal, én csináltam a webáruházát, úgyhogy valószínűleg rajta keresztül szerzem majd be. Bejött még egy játékos, a DT 1450 Disc, amiben a szám a kerékszett tömegére utal. Csak az CL-es, de az Avidnak van CL-es tárcsája, és per pill úgy fest, jobban megéri a DT 1450 két db CL-es tárcsával, mint az SLR. Szerintem az ST nekem már feleslegesen túlépített. Szóval most megy a számolgatás ezerrel.

Samorost · http://samorost.blog.hu 2009.11.12. 13:44:25

Nem tudom mennyire vagy barátságban a némettel, de itt egy kis orientációs segítség kerékügyben:
data.hu/get/1873840/bike_tarcsafekteszt_200812.pdf.html
A bikemag aprón már 150-ért árulnak vadi új SLR-t.
UST mizéria és kommentek:
velo.hu/index.php?modul=hir&kod=5040
Fékekről meg itt van némi info:
data.hu/get/1873838/bike_kerekteszt_200901.pdf.html

avus · http://avus.blog.hu 2009.11.13. 19:54:55

Sajnos a bikmakkos Crossmaxok csak papíron léteznek... Már eladták, csak nem tudják törölni a hirdetést. A linkjeidnek hála még beszállt a versenybe a Shimano is, de sajnos az XTR-t az ára miatt gyorsan kizártam. XT és a DT 1450 között vacilláltam, és végülis ez utóbbi győzött. Mindkettőt nagyker áron kaptam volna, de a DT-re még ezen felül is őszi akció van. Legalábbis a hátsó kerékre, az első már elfogyott, az majd januárban jön. Adnak hozzá CL->IS adaptert is, így egyelőre tárcsaféket nem kell cserélni. A Mavic kerekekkel megint hosszú időre elköteleztem volna magam a 6 csavar mellett, mert ha jól tudom IS->CL átalakító nem létezik.

S-Works 2010.01.13. 13:19:15

"egyenlőre nem térek át az UST-re. Súlyban semmit nem nyernék vele, mert egy 11-12.000 forintos UST-s külső 700g körül van"

Én a Crosstrailemre sima - nem UST - Nobby Nic-et tettem fel, ami 512 gramm és öntöttem bele Joe's no flats defektmentesítőt, ami eltömíti a gumi pórusait ebből kb. 70 grammot. Így lett egy defektalló UST-s külsőm 580 gramm tömeggel.

Sokan használják ezt a módszert. Hátránya, hogy a folyadék miatt a gumicsere macerás.
süti beállítások módosítása