Serrenések

Samorost és a Serrenők serrenései

Gerecse másképp

2016. április 23. 23:59 - Samorost

Csütörtökön még a Börzsöny és a Pilis versengett "a hétvégi bringázás célpontja" kitüntető címért, aztán a beígért rossz idő és az emiatti "hivatalos" bejelentés elmaradása miatt péntek este jobbról beelőzött a Gerecse. Igen, az a Gerecse, ahol hat (!) évvel ezelőtt alaposan megküzdöttünk a hőséggel és a vízhiánnyal, és ahonnan ránk maradt Jandi defektszerelésének örökbecsű videója. Meg persze Zsozsó bringahajigálós hisztirohamai.

Bár voltak kétségeim a kellemes bringázás összehozásával kapcsolatban, a cél adott volt, mivel Gabuly felesége, Ildi a Gerecse lábánál szándékozott sziklát mászni. Mi meg csak elkísértük.

Pusztamarót után az országos kéktúra itt elvezető útvonala mellett leparkoltunk és gyorsan kiötlöttem a lehetséges útvonalat. Sok variációs lehetőség nem volt, a kék és a kék jelzés közül lehetett választani. Úgy döntöttem, holgy legalább részben jó lesz a korábbi túra útvonala. A Gerecse keleti oldalán elgurulunk Tatabányáig, a nyugati oldalon meg visszajövünk.

Persze a Gerecse csúcsát megmásztunk a K3-on. Mivel gyakorlatilag bemelegítés nélkül estünk neki a hegynek, a lábaim hamar megnyomták a piros gombot. Ebben mondjuk nagy valószínűséggel jelentős szerepe volt a reggeli elmulasztásának és a mindössze 4,5 óra alvásnak is. Nem baj, Gabuly szépen megvárt. És fölfelé még segítséget is kaptam egy fiatal sráctól, akik épp arra kirándultak.

Lefelé menet már én álltam az élre. Szuper egynyomos ösvény vezet végig a hegyen, majd lefelé vissza a kék jelzésre. Egy szűk kanyart kivéve lefelé is végig lehetett jönni nyeregben.

Ezután jött egy kis hullámvasutazás a kéken, ami cirka egy kilométer után vadul csapatós lejtőzésbe fordult. Fülig ért a szám. Gabuly meg szorgalmasan próbálta tartani velem a tempót. De hát így van ez. Felfelé ő megy el, lefelé én hagyom ott. Bár ő a gyorsabb mászással nagyobb előny szerez, mint amit én lefelé be tudok hozni.

A hat évvel ezelőtti dzsungelharcoknak és kerítés mászásoknak nyoma sem volt, végig tekerhető, haladós volt az útvonal, egészen a Turul madárig. Persze többször megálltunk fotózni (én) és térképet böngészni, de amúgy is nagyon jól ki van jelölve az út.

A Turultól kinéztünk a bányász kilátóhoz is, közben lejmoltam némi vizet Gabulytól. A kilátótól ledöngettünk a P3-on vissza a P-re, majd ráfordultunk a Hajagoson átvezető S jelzésű dózerútra. Ami amellett, hogy köves, végig emelkedik. Alig van benne pár száz méter sík,vagy vízszintes szakasz. Na itt rogytam meg, ez volt a mélypontom. Zéró enerdzsi. Valahogy sikerült végigkalimpálni ezt a szakaszt, de nem esett jól. Gabulynak elég sokat kellett rám várnia.

Aztán a lejtőn természetesen magamhoz tértem, a Málnás-ároknál, az Öreg-Kovács oldalában vezető P-n már a Tardosi kaja-pia lebegett a lelki szemeim előtt. Szinte meg sem éreztem a Naszály szerű "majdnem szintutat". A főútig egy combos kövekkel teleszórt DH pályán ereszkedtünk le.

Tardoson hamar találtunk egy maszek élelmiszerboltot, előtte nagy terasz, asztalok, padok. Itt meg is kajáltunk, miközben a helyi bérmáló/konfirmáló mise zengett nekünk egy oda kitett hordozható sztereó rádióból.

Gabuly a saját kulacsát félig, az enyémet teletöltötte kólával. Én meg Gabuly után szabadon, gondoltam kirázom belőle a felesleges szénsavat. Azt, hogy a kulacs csurig tele van, csak az első rázó mozdulat után tudatosult bennem. És ahogy kinyitottam a csutorát, szanaszét spriccelt a habzó kóla. Az hagyján, hogy én mindkét kezemen könyékig kólás lettem, de az asztal és a padok is kaptak rendesen. Szabadkoztunk is egy darabig, hogy miattunk kell takarítani. De még mindig jobb, mintha egy rázós lefelén robban fel a kulacs a lábaim között. :)

Gyorsan el is inaltunk, átgurultunk Tardos túlfelére és felkapaszkodtunk a Gerecse oldalába. A Hajagos sárga jelzésű terrorakciójáért a Gerecse kékje bőséges kárpótlást adott. Jól tekerhető utak felfelé és izgalmas köves DH lefelé. Ez utóbbi méltó megkoronázása volt a mai, jól sikerült körnek. A Gerecse ezúttal a szebbik arcával fordult felénk.

Képek a Google Photos-on.

Track: Garmin vs. Strava

Táv: 45,1 km
Szint: 1199 m
Idő: 5:04 óra

2016. összes: 602.63 km, 8468 m, 45:06 óra. (Éves összesítések a GoogleDocs-on)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://samorost.blog.hu/api/trackback/id/tr538662176

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása