Rám-hegy és Prédikálószék

2011. augusztus 13. 23:59 - Samorost

Ezúttal is TV tornás bringázást hoztunk össze, de most szigorúan kiscsoportos foglalkozás keretében, ketten bg_-vel. Az egész serrenő társaság más utakon serrent, senki nem ért rá. Elfogadható igazolással eddig egyedül Andris szolgált, aki a Vakond kupán 3-ik helyezést ért el. Szép volt Andis!

Ami a mi túránkat illeti, kissé furán indult. Tőlem nem fura módon 15 perc késéssel értem a Megyeri-hídhoz, de bg_ sehol nem volt. Viszont egy ismerős bringás igen, akivel szóba is elegyedtem. Pár perc után felhívtam bg_-t, aki mint kiderült még otthon punnyadt, mert berezelt a reggeli kis esőtől, meg néhány felhőtől. Szerencsére nem kellett sokat győzködni, hogy jobb lesz neki, ha mégis jön, így amíg ő összeszedelőzködött és kicammogott a kettes számú talákahelyre, én jól elbeszélgettem, majd még épp jutott idő egy második reggelire is.

Miután bg_ alig egy órával a megbeszélt időpont után bubogott be a budakeszi meki parkolóba, közel nem verseny tempóban poroszkáltunk át Pomázra. Megkerestük azt a földutat, ami a Z-vel párhuzamosan megy fel a János-forrás fölé. Ezen tekertünk egyenesen végig, egészen az S-ig. Lajos-forrásig csupán egy rövid szedrezést iktattunk be.

A következő állomás a Tölgyikrek volt, majd a sárga jelzést a továbbiakban hanyagolva végig a dózerúton haladtunk a Fagyoskatonáig. Dobogókőre az S-en mentünk fel, ahol egy jót kajáltunk a Matyi büfében.

A Rám-hegyhez a legrövidebb utat, a sípályát választottuk lefelé. És az alig párszáz méteren mindketten meg is főztük a fékeinket. bg_-nek félúton teljesen el is ment a féke, az enyém is alaposan elfáradt mire leértem. És a féktárcsák gyönyörű lilás-vöröses színben pompáztak. A sífelvonó aljában felemlegettem bg_-nek az ominózus felvonó alatt feltolós túránkat

A Rám-hegyen csak egy rövid villámlátogatást tettünk, utána pedig lezúgtunk a Lukács-árokban Dömösre. bg_ itt elszöszmörgött egy sort hátsó fékével, aztán végül úgy döntött mégsem zavarja az állandó cicergés.

Prédikálószékre a Sárkány-gerinces túrán már bejáratott dózeren mentünk fel és közben útba ejtettük a Hubertus kunyhót is. Prédikálószékről már hazafelé vettük az irányt. A P+ jelzésen a Kisrigót útba ejtve a K-n legurultunk Dömörkapuhoz, majd Szentendréről visszagurultunk a mekihez.

Hazatekerni már lusta voltam és amúgy is rettentő subaruzhatnékom támadt, ezért inkább bg_-vel fuvaroztattam magam haza.

Track: Garmin connect

2011. összes: 2630,46 km, 59474 m, 263:00 óra.