Serrenések

Samorost és a Serrenők serrenései

Jandi light

2010. augusztus 29. 23:59 - Samorost

Két hét múlva BEAC, úgyhogy eljött az ideje felmérni, hogyan is állunk erőnlétileg. Tavaly az ominózus Visegrádi-hg - Börzsöny - Naszály túra volt a felkészítő, most a Pilisben tettünk egy jókora kört. A "Jandi light" elnevezés onnan jött, hogy a serrenő fórumon vázolt alábbi útvonalra Jandi csak annyit írt, hogy "ez lájt".

Az előzetes útvonal- és időterv nagyjából így nézett ki:

Bp, UVH (09:00) - (K+) Virágos-nyereg (10:00) - (K) Köves-bérc (10:45) - (K) Kevély-nyereg (11:45) - (K) Csobánkai-nyereg (12:00) - (Z) Hosszú-hegy (12:45) - (Z) Pilis-tető (14:00) - (-,S+,K) Dobogókő (15:30) - (-) Rám-hegy (16:00) - (-,P3) Vadálló-kövek (17:00) - (P3) Prédikálószék (17:45) - (-) Nagy-Disznó-hegy (18:00) - (-) Pilisszentlászló (18:30) - (K) Sikáros (19:00) - (-) Tölgyikrek (19:30) - (P+,Z3) Lajos-forrás (20:15) - (S,Sb) Vasas-szakadék (20:30) - (Zb,Z) Petőfi-pihenő (21:00) - (Z) Pomáz (21:15) - Budakalász (21:30) - Bp, UVH (22:00)

Végül ebből csak a Vasas-szakadék maradt ki, helyette egyenesen a Kő-hegyi turistaházhoz gurultunk el az S-en. Na és persze a Rám-hegyről lefelé sikerült valami alternatív útvonalat találni, így a Rám-szakadéknál lyukadtunk ki, ahonnan inkább átgaloppoztunk az S jelzésre és a Lukács-árokban élvezkedtünk egy nagyot lefelé.

Nyolcan indultunk el, öten mentünk végig. Dawe-et már a Szántói-nyeregben sem tudtuk rávenni a Pilis megmászására, Balázs Dobogókőről gurult haza, Zsozsó és Feri Prédikálószék után váltak le. (Feri persze minden előzetes bejelentés nélkül, ahogy szokott.) Mi meg öten (Bandi, bg_, Gabi, Viktor, én) meg szépen végignyomtuk a maradék távot.

A Tölgyikreknél már rendesen besötétedett, így kiváló lehetőségünk volt kipróbálni, mit is tudnak sötétben a lámpáink. A Magicshine simán elment teljes fényerőn 3 órát, szinte nappali világosságban hasítottuk az utat Bandival (neki is ugyanilyen van).

Ami az erőnlétet, illetve felkészültséget illeti, vannak még bőven hiányosságok, de ha a fölösleges állások számát sikerül drasztikusan leredukálni  (szinte minden nagyobb bokornál megálltunk enni, inni, szerelni), akkor jó eséllyel meglehet a BEAC.

A részletes beszámoló helyett következzen a túráról pár aranyköpés, csak hogy meglegyen, milyen volt a hangulat.

1) Virágos-nyeregből leérve, a téglagyár fölött vagy fél órán át molyoltunk a bringákkal:

1. Zsozsó Dawe telójából leengedte a levegőt: "Kurucz Gabinál szervizkamion van?" -kérdezte, miután volt nála telópumpa. Is.

2. Zsozsó meg én nyomkodtuk Viktor új km óráját. Nem kicsit csipásan: Én: Odométer, distance, gator. Milyen gator? Zsozsó: NAVI-gator. Én: Ja, csak az alsó sort olvastam...

3. Zsozsó: Azért tök durva, hogy lefelé egy merev bringa jött elsőnek (=Balázs), és nem tudtuk utolérni. Én: Dehát Balázs évekig DH-zott. Zsozsó: Ja, akkor tök büszke vagyok magamra, hogy lépést tudtam tartani vele.

2) Köves-bércen amíg Viktorékat vártuk:

bg_: A slájm (gyk: Slime) is nagyon jó a belsőbe defektgátlónak. Én: És influenza szezonban nagy mennyiséget be lehet gyűjteni belőle. bg_: (Mi az? Kicsi, zöld és tolat.)

3) Prédikálószéken:

A szokásos én-féle ferdítés (~1900m szintnél tartottunk) Én: Innen már csak lejt! bg_: Persze, és hazáig még összelejtőzünk 600 szintet.

És azért Viktor nyerítéssel dúsított almaevése sem volt semmi, de azt nem lehet leírni. :)

4) A "szintferdítés" folytatása:

Én: 1800 szintet jöttünk eddig. Már csak 400m szint van hátra. bg_: Ha Pepe mondja, akkor szor kettő! Hardhat: Hogy jön össze akkor a hiányzó 700m szint? Én: Prédikáló és Szentlászló között 150m szint. Szentlászló és Tölgyikrek között között megint 150m. Zsozsó: Ez eddig 300m. Látod Bandi, itt a kettes szorzó. Bandi: Hogy lenne a Tölgyikrek 150 m-rel feljebb Szentlászlótól? Az lejjebb van. Én: De a Sikárostól megyünk fel. Bandi: Ja, akkor feljebb van.

5) A Nagy-Disznó-hegy alatti murvás DH után, a lepencei aszfaltnál:

1. Miután lezúztunk a kisebb-nagyobb kövekkel is jócskán megtűzdelt murván: Én: Ez állat volt! Úgy riszált a hátulja a murván, mintha defektem lenne! Viktor: Jaja, nekem is olyan volt! Én: De neked tényleg defekted van. És ott állt körmén a hátsó kerék.

2. Ugyanitt kicsivel később Lepence felé biccentve: Viktor: Arra merre van?

Képek: Google Photos

Track: Garmin Connect

Táv: 114,7 km
Szint: 2734 m
Idő: 14:50 óra

2010. összes: 1860 km, 40162 m, 228:25 óra.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://samorost.blog.hu/api/trackback/id/tr252258707

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása