Majd el is felejtettem írni: a hétvégi szilvásváradi tekerés apropója a pénteken megérkezett és iziben fel is szerelt Avid Elixir CR fékszett felavatása volt. Reggel hozta a DPD és alig vártam, hogy felrakhassam.
A szilvási "egy szék, két kő röviden" kör sikeres berepülés volt, a fék nagyon szépen muzsikált. Az első 1-2 lejtőn még nem volt ereje teljében, de mire visszaértünk már semmi kétségem nem volt afelől, hogy kellően harapós darabot sikerült csatarendbe állítani. A fékkartávolságot az én nem túl nagy kezemhez is maximumra kellett állítani (legalábbis nekem így kényelmes), a fogáspontot pedig a menet során folyamatosan egyre beljebb állítottam. Végül valahol középállás körül sikerült megállapodni. Az egyujjas pofára eséssel ezentúl nem lesznek problémák szerintem.
A frissített költséglista így néz ki egy (vagy másfél) lépéssel a vége előtt:
- teló (Fox 32 F100) - 100.000 Ft (20.000-ért elment a régi Tora), -890g
- kerékszett (Mavic Crossmax ST '08) - 70.500 Ft (2.500-ért eladtam az UST szelepeket), -526g
- fékek (Avid Elixir CR, 203/185mm) - 71.627 Ft, +100g
- nyereg (Selle Italia Signo Gel Flow, Ritchey WCS
Streem/Biomax) - ~22.000 Ft, -125g - hajtáslánc (XT - hajtókar, 2x lánc, fogsor) - 54.000 Ft, -271g
- stucni (Ritchey WCS, 120mm) - 9.784 Ft, -45g
- kormány (Ritchey WCS) - 11.300 Ft, -125g
- kormányszarv (Ritchey WCS Ergo) - ~5.000 Ft, -106g
- hátsó váltó (XT) - 12.000 Ft, -84g
- váltókar szett (XT) - 16.000 Ft, -10g
- nyeregcső (Ritchey WCS) - 12.000 Ft, -50g
pedál (Ritchey WCS V4) - ~25.000 Ft, -104g- 2.1-es külső gumik (Schwalbe Nobby Nic) - ~20.000 Ft, -200g
+1. Schwalbe AV14 belsők (pár) - 3.680 Ft, -80g
Tehát így is el lehet verni 356.337,- jó magyar forintot. Tulajdonképpen már csak egy nyereg hiányzik, meg ha nagyon akarom, akkor egy kormányszarv. És készen is vagyunk. Gumicsere csak akkor, ha esedékes lesz. A pedállal meg nem foglalkozok (egyenlőre).
És persze a Trek
Ha már az új fék fent ragyogott a Scotton, a régit muszáj volt feltenni a Trekre, hogy végre az is be legyen fejezve és menetkész legyen.
Íme a táblázat a Trek lábra állításának anyagi vonzatáról:
Alkatrész | Típus | Ár | Megjegyzés |
váz | Trek 4300, ezüst/szürke, 19,5" | 30.000,- | új, Nellából, élettartam garanciával, nyeregcső bilinccsel |
villa | Rock Shox Tora XC | 29.500,- | új, ebayről |
kormánycsapágy | Ritchey Logic, ahead | 5.000,- | új, bikediscount.hu |
ahead távtartó gyűrűk | BBB, fekete, 3 db-os | 1.161,- | új, Ridebikeból |
stucni | Scott Performance 115mm | 0,- | Scottról |
kormány | Scott Pilot Comp | 0,- | Scottról |
kormány markolat | Bontrager (szivacs) | 2.000,- | új, Nellából |
hajtómű | Shimano FC-M470, 48-38-26 | 5.000,- | Scott régi hajtómű és monoblokk, új lánctányérokkal |
pedál | Shimano PD-M505 | 0,- | Scott eredeti pedálja |
fogsor | Shimano Deore 11-34 | 5.400,- | új, bikediscount.hu |
lánc | Sram PC-951 | 3.400,- | új, bikediscount.hu |
első váltó | Shimano Deore | 4.800,- | új, bringabutik |
hátsó váltó | Shimano Deore LX | 0,- | Scottról |
váltókarok | Shimano Deore | 0,- | Scottról |
váltóbowdenek | Shimano | 0,- | "raktárkészletről" |
nyeregcső | Ritchey Comp 31,6/350mm | 0,- | Scottról |
nyereg | Ritchey Streem Comp | 3.500,- | új, ebayről |
kerekek | Scott/Shimano/Alexrims TD24 | 0,- | Scottról |
fékek | Avid Juicy 3, 203/160mm | 3.000,- | Scottról, új 160-as Hayes tárcsával hátul |
külső | Ritchey Tom Slick Pro 1,4 | 5.500,- | új, ebayről, párban |
belső | Continental autószelepes | 0,- | régi belsők |
pumpa | SKS | 0,- | régi megjavítva |
kulacstartó | BBB, szürke, alu | 1.431,- | új, Ridebikeból |
Összesen | 99.692,- |
Százezerből elég jó "szaladgálógépet" (avagy "B" bringát) sikerült összerakni szerintem. Megnéztem a Nella Trek listaárait, a Trek 4300 Disc (jóval gagyibb felszereltséggel) 138.000,- Ft. A hasonló felszereltségű Trek 6500 viszont már 340.000,-. Szóval, annyit biztosan ér az én kis Trekem is, amennyit költöttem rá.
A téma lezárásaként íme pár kép a Google Photos-ban.