Kilátó-járás

2008. október 12. 23:59 - Samorost

Vasárnap a szép őszi napsütést kihasználva tekeregtünk egyet a budai hegyekben. Célként a környékbeli kilátók végigjárását tűztük ki.
Az Amfiteátrumtól indulva a Szépvölgyi úton feltekertünk a Fenyögyöngyéig, majd onnan a K jelzésen tovább másztunk az Árpád-pihenőig. Már itt gyanús volt, hogy szokatlanul sokan voltak rajtunk kívül. A kirándulók ellepték a turistautakat is, rengeteg emberrel találkoztunk míg a K majd S jelzésen kiértünk Hűvösvölgybe. A lángososnál kötelező kajaszünetet iktattunk be (Viktor nem kis méretű párizsi darabot pusztított el - lásd képek), majd tovább az S jelzésen (a Hárs-hegy alatt a szánkópályán rövidítve) meg sem álltunk a kis-hárs-hegyi kilátóig. Természetesen körbenéztünk a kilátóból. Ezután visszatértünk az S jelzésre, majd felmásztunk a nagy-hárs-hegyi kilátóhoz. Mondanom sem kell, felmentünk a kilátóba is. Innen az S-en lejtőztünk egy jót a Szépjuhásznéig. A Budakeszi út túlfeléről a P+ jelzést követtük, majd az S+-ra rátérve a vörös-hegyi kilátót vettük célba. Azzal meg már csak ott helyben szembesültünk, hogy ez a kilátó a Budakeszi Vadaspark területére esik. Ha már így jártunk, otthagytuk az ember és autóáradatot és toronyiránt megindultunk az Erzsébet-kilátó felé. Budakesziről egy kis zsákutca végéről induló jelöletlen ösvényen tekertünk fel az S jelzésig, majd tovább fel a P-re. A P jelzés már gyenesen a kilátóig vitt. Igaz, a végén az fölfelé az aszfalton mentünk. Lefelé viszont a P (és Zh) jelzésen jöttünk, ami a kilátó mögül indul és utolsó emlékeimben technikás, de járható terepként élt. Csak hát sok vízlefolyt a Dunán, mióta utoljára erre jártam. Azóta szépen megcsinálták - lépcsősre. Mondjuk a lépcsők mellett le lehet jönni, de nem egyszerű mutatvány. A végén a régi kőlépcsősoron meg nem mertem lejönni. Pedig régebben nem okozott nagy lelki törést. Úgy látszik, öregszem...
Levezetésül átgurultunk a Normafához, tömtünk magunkba némi rétest (iszonyat hosszú sor kígyózott, de az oldalsó ablaknál 5 perc alatt sorra kerültünk), aztán lezúztunk a sípályán a Harang-völgybe.
Jól sikerült kirándulás volt, mindenkinek tetszett, időben sem volt sok és az útvonal sem volt túlságosan megerőltető.
És már megvan a következő útvonal is: a nagy-kopaszi Csergezán Pál-kilátó feléteszünk majd egy rövid kitérőt.

Táv: ~68 km
Szint: ~600m
Idő: ~6 óra

1 komment

Samorost · http://samorost.blog.hu 2008.10.14. 10:58:36

Az "átverős" jóidőnek köszönhetően sikerült jól megfáznom, úgyhogy most 1-2 nap ágyban döglés következik...