Serrenések

Samorost és a Serrenők serrenései

Szilvásváradi kör

2008. július 06. 23:59 - Samorost

Az ötlet onnan jött, hogy hétvégére felmentünk Szilvásváradra és ott a kezembe akadt a bükki kilátások teljesítménytúra részletes útvonalleírása. Eredetileg szombaton akartam menni, mivel kíváncsi voltam vasárnapi Forma 1 brit nagydíjra. Aztán mégiscsak vasárnap lett belőle, mert szombaton eléggé esőre állt az idő.
Fél tíz előtt pár perccel indultam. Az első megmérettetés a Z+ jelzésen fel a Kelemen-székére volt - 5km-en 335m szintet kell legyűrni. 50 perc alatt értem fel és alig 5 percre rá már a Katonasíroknál voltam. A K-n folytattam tovább, ami igen combos emelkedővel indít és utána is hol jobban, hol kevésbé, de végig emelkedik egészen az Őr-kőig. A csúcsra a Kh jelzés visz fel egy meredek, kanyargós, szűk ösvényen, de minden métere megéri a fáradságot, mert a tetőn elképesztő panoráma tárul az ember szeme elé.
Lefelé indulva aztán kis ízelítőt kaptam a jellegzetes ördögszántásokból, de itt azért még járható, igaz finoman szólva erősen tagolt volt a terep. Nem finoman szólva pedig kib@szott köves. Aztán nem sokkal később már visszasírtam a fenti viszonyokat. Olyan "szántáson" kellett keresztülvergődni, ami még gyalog is szép kihívás. Bringával meg szimplán csak lehetetlen. Felfelé is, lefelé is folyamatos bringa sétáltatás, időnként cipelés volt az egyetlen előrejutási mód. Még a Vörös-kő-bérc oldalában is jórészt csak tolni tudtam.
Aztán valahogy mégiscsak túljutottam a sziklás szakaszon és elértem az "Őserdő" határát. Egy meredek emelkedő és egy falatnyi lejtő leküzdésével sikeresen megkerültem a drótkerítéssel elkerített területet és megindultam fölfelé a Tar-kőre. A K jelzés útvonaláról épp csak egy rövidke kitérő a Kh-n a "kilátó". Vétek kihagyni, ha valaki arra jár. Káprázatos a kilátás innen is. Mivel a Tar-kő a maga 950 métével a Bükk egyik (a harmadik) legmagasabb pontja, innen szerencsére szinte végig lefelé vezet a túra útvonala, egészen a Nagymezőig. És nem mellékesen végig járható, illetve tekerhető is.
Nagymezőnél rövid osztás-szorzás után, 4 órával és 20 kilométerrel a lábamban, az eredeti tervet feladva Bánkút felé vettem az irányt. Így maradt esélyem arra, hogy az F1 futam befutóját még elcsípjem. Szóval, a Z+-on felmentem Bánkútra, újabb 100 méter szinttel megtoldva az eddig begyűjtött 980 métert. A bánkúti útjelző táblát szemügyre véve meglepődve tapasztaltam, hogy az S jelzésen Szilvásvárad (pontosabban a Szalajka-völgy) mindössze 7,7km. Ennek úgy megörültem, hogy rögtön le is ültem enni pár falatot. Húsz perc után felfrissülve vágtam neki a visszaútnak. Ami mint hamar kiderült, igazából nem igényelt semmiféle felfrissülést, mivel egy-két nyúlfarknyi kaptató kivételével végig lefelé vezetett. A Gerenna-vár alatt rátértem az aszfaltra, majd az S+-on döngettem le Szilvásváradra. Kereken 25 perc alatt értem át Bánkútról. És jutalmul végignézhettem a verseny második felét.
Ami biztos: egyszer még szeretném végigtolni a teljes "Bükki kilátások"-at.

Képek itt!

Táv: 32km
Szint: 1180m
Idő: 5:17

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://samorost.blog.hu/api/trackback/id/tr26556543

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása