Újabb serrenővel bővült az armada egy Walkera 5#8 koax helikopter formájában. A húsvét utáni héten jött meg, három héttel az ehirobo.com-on történt megrendelés után (ebből két hetet a magyar posta útvesztőiben töltött a csomag).
Nagyon jó móka, habár igen költséges. Már a kibontás után pár perccel sikerült leamortizálni a rosszul (azaz nem) rögzített röpsúly miatt. Főfogaskerék (csak párban, akciósan) 1900Ft, röpsúly (mivel az egyik súly úgy elrepült, hogy azóta sincs meg és a pálca is elgörbült) szintén 1900. (Zenn modelsport)
Az új alkatrészek beszerelése után a beállítás elég nehezen ment, mivel a gép állandóan balra forgott és egyfolytában kóválygott a levegőben. Szerencsére a tanulókeret jópárszor megmentette a gépet a komolyabb sérüléstől.
A második amortizáció már komolyabb volt, de a mai napig nem értem, mi történt. Végre sikerült úgy-ahogy kiegyensúlyozni a masinát, két akksival váltva többször reptettem a madárkát a garázsban, amikor is az egyik akksicsere alkalmával az önteszt után a gép full gázra kapcsolt és a garázs egyik felső sarkába kente föl magát (az adón a gáz le volt véve). Eredmény: alsó rotorlapátok darabokra törve, mindkét műanyag meghajtó fogaskerék kuka, farokrész létravázának alsó szára eltörve. A történtekre magyarázat nincs, valószínűleg rádiózavar, erős a gyanúm, hogy a mobilom zavarta meg valamilyen úton-módon. Szerencsére a helihez gyárilag járt egy tartalék rotorlapát szett, így csak a főfogaskerekekért kellett újabb 1900Ft-ot leszurkolni.
Most már a tanulókeret nélkül repkedek vele, így érezhetően agilisabb és stabilabb is a heli. Viszont a landolásra és az irányításra jobban kell figyelni, mivel már nincs meg az a védelem és biztonság, amit a keret adott.
A következő lépcsőfok már egy farokrotoros 3D-képes heli lesz. Kalandra fel!