Pilismarót és a Hirsch-orom

2007. június 16. 23:59 - Samorost

Nagyon jó kis kiruccanás sikeredett szombaton, igaz én még vasárnap sem éreztem annyi erőt a lábaimban, hogy a bejárati ajtónál messzebbre menjek...
Az első szakasz a már unalomig ismert Bp - Budakalász - Pomáz - Szentendre - Dömörkapu viszonylat volt.
Dömörkaputól viszonylag lazán mentünk fel a Prédikálószére vezető út sorompójáig. Innen az aszfalton tovább gurulva Dobogókő felé pár száz méter után - épp ahol ismét emelkedne az út - jobbra fordultunk az aszfalton. Ez az út is sorompós, kis emelkedő után gyakorlatilag végig lejt egészen Pilismarótig (kb. 15km). Az aszfalt Dobogókő alatt épp a sípálya alsó vége mellett halad el. Pilismarótra beérve tartottunk a 60. km-nél, úgyhogy már borítékolható volt, hogy 100 alatt nem ússzuk meg a napot. Visszaútnak a Pilisszentlélekre vezető piros jelzést választottuk, hogy ne csak aszfaltot lássanak a bringák egész nap (és amúgy sem jártunk még sohasem arra). Pilismarótról kifelé egy jó darabon még aszfalton vezet az út és erősen kell sasolni az út szélét, hogy ne vétsük el a leágazást az erdőbe. Persze ez nekünk nem sikerült, úgyhogy az aszfaltút végét elérve, az ottani házhoz tartozó két méretes eb terelt vissza minket igen agresszíven a helyes irányba. Az első pár száz méteren elég nehéz megtalálni a helyes utat az erőben is, mivel nem vették túlzásba a jelzések felfestését. Az út először egy erdészeti úton vezet, majd egy iszonyat meredek ösvényen kell felmászni a Hirsch-oromhoz. Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy a szintén elég meredek erdészeti utat megmászva kb 50 méter után egyszer csak vesz az út egy derékszögű jobbost és elindul felfelé a Holdba.
Itt cirka egy órán keresztül "ki jut feljebb tekerve" játékot játszottunk, mintha még nem lettünk volna elég fáradtak. Amikor már egyikünk sem élt, a vizünk is elfogyott, felszenvedtük a gépeket a Hirsch-emlékműhöz. Innen viszonylag könnyen lejutottunk némi murvás, majd aszfaltos lejtőzés után Pilisszentlélekre. A helyi kocsmában való evés-ivás után felszenvedtük magunkat az aszfalton a Két-bükkfa-nyereghez, onnan pedig gurultunk szinte hazáig Pilisszentkereszten és Pomázon keresztül.
Összesen 115km lett és 1200m szint, 9 óra alatt.

Nemcsak videók készültek, képek is, a Hirsch-oromról belátni szinte az egész Visegrádi-hegységet.

A túrán készült közel 2 gigányi videóból tákoltam egy kis sűrítményt. 155 mega, 10,5 perc, 640x480/30fps. A felvételek egy 20eFt-os noname, fixfókuszos, sd camcorderrel készültek. A videót jobb híján windows moviemakerrel raktam össze.
A zeneválasztás oka, hogy egész túra alatt ezt a számot dudorásztam valamilyen rejtélyes okból.

2007.06.16. Pilismarót 120 from Bart Stein on Vimeo.