Serrenések

Samorost és a Serrenők serrenései

Scott fejlesztés: Avid Elixir CR fékszett (és a Trek összerakása)

2010. június 02. 09:11 - Samorost

Majd el is felejtettem írni: a hétvégi szilvásváradi tekerés apropója a pénteken megérkezett és iziben fel is szerelt Avid Elixir CR fékszett felavatása volt. Reggel hozta a DPD és alig vártam, hogy felrakhassam. 

A szilvási "egy szék, két kő röviden" kör sikeres berepülés volt, a fék nagyon szépen muzsikált. Az első 1-2 lejtőn még nem volt ereje teljében, de mire visszaértünk már semmi kétségem nem volt afelől, hogy kellően harapós darabot sikerült csatarendbe állítani. A fékkartávolságot az én nem túl nagy kezemhez is maximumra kellett állítani (legalábbis nekem így kényelmes), a fogáspontot pedig a menet során folyamatosan egyre beljebb állítottam. Végül valahol középállás körül sikerült megállapodni. Az egyujjas pofára eséssel ezentúl nem lesznek problémák szerintem.

A frissített költséglista így néz ki egy (vagy másfél) lépéssel a vége előtt:

  1. teló (Fox 32 F100) - 100.000 Ft (20.000-ért elment a régi Tora), -890g
  2. kerékszett (Mavic Crossmax ST '08) - 70.500 Ft (2.500-ért eladtam az UST szelepeket), -526g
  3. fékek (Avid Elixir CR, 203/185mm) - 71.627 Ft, +100g
  4. nyereg (Selle Italia Signo Gel Flow, Ritchey WCS Streem/Biomax) - ~22.000 Ft, -125g
  5. hajtáslánc (XT - hajtókar, 2x lánc, fogsor) - 54.000 Ft, -271g
  6. stucni (Ritchey WCS, 120mm) - 9.784 Ft, -45g
  7. kormány (Ritchey WCS) - 11.300 Ft, -125g
  8. kormányszarv (Ritchey WCS Ergo) - ~5.000 Ft, -106g
  9. hátsó váltó (XT) - 12.000 Ft, -84g
  10. váltókar szett (XT) - 16.000 Ft, -10g
  11. nyeregcső (Ritchey WCS) - 12.000 Ft, -50g
  12. pedál (Ritchey WCS V4) - ~25.000 Ft, -104g
  13. 2.1-es külső gumik (Schwalbe Nobby Nic) - ~20.000 Ft, -200g

        +1. Schwalbe AV14 belsők (pár) - 3.680 Ft, -80g

Tehát így is el lehet verni 356.337,- jó magyar forintot. Tulajdonképpen már csak egy nyereg hiányzik, meg ha nagyon akarom, akkor egy kormányszarv. És készen is vagyunk. Gumicsere csak akkor, ha esedékes lesz. A pedállal meg nem foglalkozok (egyenlőre).

És persze a Trek

Ha már az új fék fent ragyogott a Scotton, a régit muszáj volt feltenni a Trekre, hogy végre az is be legyen fejezve és menetkész legyen.

Íme a táblázat a Trek lábra állításának anyagi vonzatáról:

Alkatrész Típus Ár Megjegyzés
váz Trek 4300, ezüst/szürke, 19,5" 30.000,- új, Nellából, élettartam garanciával, nyeregcső bilinccsel
villa Rock Shox Tora XC 29.500,- új, ebayről
kormánycsapágy Ritchey Logic, ahead 5.000,- új, bikediscount.hu
ahead távtartó gyűrűk BBB, fekete, 3 db-os 1.161,- új, Ridebikeból
stucni Scott Performance 115mm 0,- Scottról
kormány Scott Pilot Comp 0,- Scottról
kormány markolat Bontrager (szivacs) 2.000,- új, Nellából
hajtómű Shimano FC-M470, 48-38-26 5.000,- Scott régi hajtómű és monoblokk, új lánctányérokkal
pedál Shimano PD-M505 0,- Scott eredeti pedálja
fogsor Shimano Deore 11-34 5.400,- új, bikediscount.hu
lánc Sram PC-951 3.400,- új, bikediscount.hu
első váltó Shimano Deore 4.800,- új, bringabutik
hátsó váltó Shimano Deore LX 0,- Scottról
váltókarok Shimano Deore 0,- Scottról
váltóbowdenek Shimano 0,- "raktárkészletről"
nyeregcső Ritchey Comp 31,6/350mm 0,- Scottról
nyereg Ritchey Streem Comp 3.500,- új, ebayről
kerekek Scott/Shimano/Alexrims TD24 0,- Scottról
fékek Avid Juicy 3, 203/160mm 3.000,- Scottról, új 160-as Hayes tárcsával hátul
külső Ritchey Tom Slick Pro 1,4 5.500,- új, ebayről, párban
belső Continental autószelepes 0,- régi belsők
pumpa SKS 0,- régi megjavítva
kulacstartó BBB, szürke, alu 1.431,- új, Ridebikeból
Összesen   99.692,-  


Százezerből elég jó "szaladgálógépet" (avagy "B" bringát) sikerült összerakni szerintem. Megnéztem a Nella Trek listaárait, a Trek 4300 Disc (jóval gagyibb felszereltséggel) 138.000,- Ft. A hasonló felszereltségű Trek 6500 viszont már 340.000,-. Szóval, annyit biztosan ér az én kis Trekem is, amennyit költöttem rá.

A téma lezárásaként íme pár kép a Google Photos-ban.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://samorost.blog.hu/api/trackback/id/tr832051330

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása