Serrenések

Samorost és a Serrenők serrenései

Scott fejlesztés: XT hajtáslánc

2009. november 15. 12:00 - Samorost

Harmadik fázisba léptünk, vasárnap délelőtt megjöttek az XT alkatrészek:

  • XT hajtókar (FC-M770)
  • XT fogaskoszorú (CS-M770, 11-34-es)
  • XT lánc (2xCN-HG93 - a hosszabb élettartam érdekében áttérek a cserélgetős módra)
  • XT hátsó váltó (RD-M772, hosszúkanalas, normál rugóállású shadow)
  • XT váltókar szett (SL-M770)

Ennek örömére bele is keztem az átszerelésbe. Először feltettem az ST hátsókerékre a fogsort. Egyenlőre csak mérési (összehasonlítási) célból, mert meghúzószerszámom nincs hozzá. A régi hátsókerék - fogsorral - 1650g-os, az ST 1230g. 420g mínusz. Az első kerékkel együtt 620g spórolás a gördülő tömegen. Szomorúan konstatáltam ugyanakkor, hogy a Conti Vertical hátsógumi 700g-ot nyom, szemben az elöl lévő Nobby Nic 500g-jával. Így a komplett hátsó kerék fogsorral, féktárcsával, belsővel, külsővel épp 2,5kg-s. Tetemes. Jövőre valami könnyű gumit keresek hátra is. Végül - nem mintha sokat számítana, csak a teljesség kedvéért - a Hutchinson prestás belsőkkel is sóroltam 15-20 grammot kerekenként.

Következő a hajtókar összelegózása volt. Itt mérési eredmények még nincsenek, de az XT gyári adata középrésszel (csapágynak nem nevezném) 853g. A régit (FC-M770) majd lemérem kompletten, ha lesz szerszám és ki tudom szedni.

Feltettem a váltót is, csak ezen a kis vacak alkatrészen csíptem 90g-ot. Érdekes módon a lánc 20g-mal nehezebb lett úgy, hogy kivettem az újból 4-5 szemet, hogy jó legyen a hossz.

Az eddigi módosításokkal legjobb esetben is csak 2kg-t sikerül majd megspórolni. Tovább nem is nagyon fogom erőltetni a dolgot. A nyereg-stucni-kormány-kormányszarv kvartetten talán még lehet fogni 200-300g-t, de a további súlycsökentés már csak az aránytalanul drága és kérdéses strapabírású karbon alkatrészekkel lenne megvalósítható (az örök érvényű 80/20 szabály ugye). A 16 kilós gépből így is sikerült 14-et faragni (egy jobb bringa áráért).

Gyakorlatilag a fék maradt még hátra, de majd karácsonyra meglepem magam eggyel. Avid lesz, mert a Juicy 3 nagyon bevált, jól adagolható, egész jól fog és a karbantartási ignye 0. A három év alatt csak a hátsó féktárcsa egyengetéssel voltak gondjaim, de azzal is csak azért, mert egyszer hirtelen felindulásból lábbal álltam neki egyengetni (értsd: belerúgtam egy kurva nagyot). Elixir CR (lehetőleg karbon fékkarral) a kiszemelt, de néha megingok a Code felé egy picit.

2009.11.16. Frissítés

Este Gabival kivettük a régi hajtóművet (1030g, monoblokkal), visszatoldottunk 3 szemet a láncokba, visszavágtuk a váltóbowdent és -házat, beállítottam az új hátsóváltót.

Plusz vettem az ebayen egy Ritchey WCS 4AXIS 110/31,8mm stucnit 28,6 euróért. Talán jövő héten meg is jön.

2009.11.17. Frissítés

Hardhat jóvoltából felkerült a hajtómű is. Fura, de nem az a meglököm és magától forog fajta. Vagy rosszul raktam össze, vagy még nagyon bejáratós. Majd kiderül.

Utánaállítottam a váltókat, féknyergeket és jó szokásomhoz híven kalapálgattam egy sort a kissé girbe-gurba hátsó féktárcsán. Jó lett a gép, nagyon egyben van. Le is méricskéltem, hát nem egy pehelysúly kategória még mindig (soha nem is lesz az), de a nehézsúlyból visszacsúszott a középsúlyba. Menetkészen 13,8kg (15,9-ről indult a dolog ugye). A sallangok nélkül (pumpa, hátsólámpa, nyeregtáska cuccokkal, km óra, GPS), csupaszon 13,1kg.

Jelen állás: 

  1. teló (Fox 32 F100) - 120.000 Ft (a menetjavító készlettel együtt, ami 8.000 volt)
  2. kerékszett (Mavic Crossmax ST '08) - 73.000 Ft
  3. fékek (Avid Elixir CR Carbon, esetleg Avid Code, 203/185mm) - ~70.000 Ft
  4. nyereg (Selle Italia Signo Gel Flow) - ~22.000 Ft
  5. hajtáslánc (XT - hajtókar, 2x lánc, fogsor) - 54.000 Ft
  6. stucni (Ritchey WCS, 110mm) - 9.840 Ft
  7. kormány (Ritchey WCS) - ~10.000 Ft
  8. kormányszarv (Ritchey WCS) - ~5.000 Ft
  9. hátsó váltó (XT) - 12.000 Ft
  10. váltókar szett (XT) - 16.000 Ft

Egy jó nyereggel még lejön 120-150g, stucni-kormány-szarv hármason még másik 200g-ot lehet spórolni, egy normális hátsó gumival még 200g-t. A fékcserével jelképes 30g-mal leszek beljebb, ha végre-valahára lecserélem. Aztán vége, nincs tovább, legjobb esetben is (szárazon) 12,5kg környékén megáll a tudomány. Lehet, hogy eleve túl nehéz bringát vettem? Ha igen, ha nem, nekem ez tetszik, így ahogy van! :)

Különben is, innentől rajtam a sor, főleg hogy az én kikönnyítésem kvázi ingyen van. A baj csak az, hogy 6-8 kilótól megválni igen macerás lesz, a tartóssága pedig erősen kérdéses.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://samorost.blog.hu/api/trackback/id/tr901528231

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása