Bükk Viktorral

2009. október 24. 23:59 - Samorost

Az október 23-i hosszú hétvégét hagyományosan Szilvásváradon töltöttük. Ezúttal azonban Viktorék is csatlakoztak hozzánk. Ennek örömére (és mert viszonylag jó idő is volt) szombaton elmentünk bringázni. Daniékat (sógor és oldalbordája) is rávettük, hogy a Katonasírokig jöjjenek velünk. Megtévesztésként a Zoo bringás úton indultunk a Szalajka-völgyből, de hogy véletlenül se jussunk nyílegyenesen a kitűzött célhoz, egy hirtelen mozdulattal az első lehetőségnél letértünk az útról és köztes útpontként beszúrtuk a Kelemen-székét (és vagy 150 méter plusz szintet).

A Katonasíroktól már csak ketten maradtunk Viktorral. A Péter-úton (piros jelzés) tovább indulva felmentünk az Őr-kőre, majd az Őserdőt megkerülve a Tar-kő következett. Fölfelé mindhárom emlegetett pontnál (sőt, a Péter út egy jó részén is) tolni kellett a bringákat, mert a sok avar és a nedves kövek miatt lehetetlen volt az amúgy is meredek terepen tekerni.

A Három-kő előtt vaciláltunk, hogy ne rögtön Bánkút felé vegyük-e az irányt, de végül maradtunk az eredetileg kitűzött útvonalnál. Szóval a következő villámlátogatást a Három-kőre tettük meg, majd tovább gurultunk a Z3-on a Z-ig, ami kivitt Nagymezőre. Itt az útközben bekapott hátsó defektem megjavításával még húztuk kicsit az időt, aztán áttekertünk az aszfalton (Soo jelzés) Bánkútra.

Bánkútról a szokásos leggyorsabb útvonalon (S,S+) jöttünk vissza Szilvásváradra.

A Fox teló nagyon jól teljesített az első útján. Az első telóm, amiben valóban érzem a csillapítás működését. Ha ilyen megbízhatóan teszi a továbbiakban is a dolgát, akkor azt hiszem jóban leszünk. (Annak ellenére, hogy az első fék felszerelésekor sikerült elnyírnom a külső szárban az alsó menetet, amit az igen borsos árú V-Coil menetjavító készelttel - és egy extra 2d-s betéttel - saját magam javítottam meg, a jelek szerint sikeresen.)