Serrenések

Samorost és a Serrenők serrenései

BEAC MAXI 110 időterv

2008. július 22. 23:59 - Samorost

Csináltam egy előzetes időtervet. Kérdés, hogy mennyire lesz tartható.
A szakaszokra bontás az aktuális túrakiírás alapján készült.
Az egyes pontok közötti távolságokat és szinteket a turistautak.hu adatai alapján készítettem, ügyelve arra, hogy a kiírásnak megfelelő útvonalat adja ki az útvonaltervező.
Az átlagsebességek közül az első oszlopban képlet alapján számolt értékek találhatók az adott szakaszhosszra jutó szintemelkedés függvényében, feltételezve, hogy átlagosan 4km/ó-nál nem haladunk lassabban, de a terepviszonyok miatt 15km/ó-nál gyorsabban sem. A második átlagsebesség adat tapasztalati, iletve becsült (avagy vágyott) érték. A két sebességadat egész jól közelíti egymást.
A menetidőket a távolság és a tapasztalati átlagsebesség hányadosa adja. A pihenőidők a tervezett evés-ivást és pecsételést, illetve a nagyobb mászások utáni rövid pihenéseket foglalják magukba. A két idő összege adja az adott szakasz összidejét. 
Az időzítés sarkallatos pontja a komphoz való igazodás, mivel az Nagymarosról csak minden egész órában indul. A viszonylag húzós, 6 órás Börzsöny-átszeléssel számolva ez reggeli 8:00, vagy 9:00 órai indulást jelent. A tervezett menetidő csúszása a budai oldalon (mivel az még egy fokkal talán húzósabb, mint a börzsönyi rész) már nemigen hozható be, így a börzsönyi szakasz csúszása a szintidőn belüli célba érést kockáztatja. (De még az sem kizárt, hogy egy hónap alatt punnyadt hétvégi harcosból ripsz-ropsz "ájronmenné" válok és 4-5 óra alatt lazán magam mögött tudom a Börzsönyt.) Emellett a szűkre szabott időzítésbe - a pihenőidők meghúzásával - legfeljebb egy (azaz 1) darab defekt, vagy egyéb műszaki ok miatti kényszerszünet fér bele, ami igencsak optimista hozzáállás a korábbi börzsönyi bringázásaink figyelembe vételével.
A másik kockázati tényező az időjárás, illetve az annak következtében kialakuló terepviszonyok. A Börzsöny kifejezetten horror tud lenni sár tekintetében, de a Pilisben sem sokkal jobb a helyzet. És a nedves sziklákon a lefelé bukdácsolás is alaposan visszavetheti az átlagsebességet. Remélhetőleg a 21.(!) MAXI-t megelőző 1-2 hétben nem lesz jelentős csapadék.
A harmadik nagy kérdőjel, az éjszakai szakasz: legjobb esetben is Lajos-forrásnál ránk sötétedik. Csak a lámpák fényére hagyatkozva még ismerős terepen is kockázatos a haladás, leginkább a lefeléknél kell észnél lenni. Az biztos, hogy a nappali menetidők közel nem lesznek tarthatók.
És végül a legfontosabb, hogy hogy bírjuk majd erővel (és méginkább kitartással). Borítékolható, hogy lesz több holtpont is, amivel külön meg kell majd küzdeni.
Ugyan számos kiszállási pont van menet közben, de ezekre inkább csak úgy szabad gondolni, hogy mindig "majd a következőnél" akarjunk kiszállni. Aztán az utolsótól már csakazért is begurulunk a célba.

De ez mind-mind csak elméleti fejtegetés. A puding próbája viszont az evés, úgyhogy "Kalandra fel!"

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://samorost.blog.hu/api/trackback/id/tr33580056

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása