Két hónapja még úgy volt, hogy semmi nem lesz belőle, de most csütörtökön végülis beindult a dolog egy zsír új Trek 4300-as váz és egy hozzá való Deore első váltó megvásárlásával. Ma beszereztem hozzá az első lánctányérokat, 48-36-26.
Ha minden jól megy, egy jó kis országúti, illetve könnyű terepre való monti lesz belőle. Ennek megfelelően lesznek előre az igazából trekkingre való lánckerekek feltéve, hátra pedig 11-28-as országúti fogsor kerül majd. Egy csomó dolog megvan a régi Scottról, de még van, amit be kell szerezni hozzá.
Arra is kíváncsi vagyok, mennyiből fog végül talpra állni, úgyhogy fel is vázolom a várható és már realizálódott költségeket:
- váz: 30000 Ft (Trek 4300)
- teló: 25000 Ft (Rock Shox Tora XC/302, ebayről)
- kormánycsapágy: 5000 Ft (FSA, Ritchey Comp)
- hajtókar: 5000 (csak a lánctányérok- 48/36/26, a Deore kar megvan a Scottról)
- monoblokk: 0 Ft (Deore a Scottról)
- lánc: 3400 Ft (Sram PC951)
- fogsor: 5470 Ft (Shimano 11-25)
- váltókarok: 0 Ft (ott a régi, de jó Deore a Scottról)
- első váltó: 4700 Ft (Deore)
- hátsó váltó: 0 Ft (Scottról a Deore LX)
- kerékszett: 0 Ft (Scottról)
- belsők: 0 Ft (van egy pár garnitúra itthon)
- külsők: 15240 Ft (Schwalbe Marathon Racer 1,5, esetleg az olcsóbb Cross 1,75, vagy RitcheyTom Slick Pro 1,4)
- fékszett: 0 Ft (Avid Juicy 3, Scottról)
- kormány: 0 Ft (Scott Pilot, hajlított)
- stucni: 0 Ft (Scott, 115mm)
- markolat: 0 Ft (Scott)
- szarv: 0 Ft (még nem tudom, lesz-e)
- pedál: 0 Ft (van itthon egy elfekvő Shimano SPD szett)
- nyeregcső: 0 Ft (Ritchey Comp, Scottról)
- nyereg: 6190 Ft (Ritchey Comp)
- kulacstartó: majd kerül valami
Összesen: 100000 Ft, a baromi drága gumikkal. Plusz van rá kis esély, hogy a teló is kijöhet olcsóbban, mert 60-70 euró között is mennek el vadi új, vagy alig használt darabok. A posta meg 20 euró. Mindenesetre ha összeáll, elég jó kis aszfaltszaggató masina lesz belőle.
Pár kép a vázról: