Serrenések

Samorost és a Serrenők serrenései

Scott fejlesztés: Fékmizéria

2010. február 03. 23:59 - Samorost

Ha már a váz kivételével szinte mindent lecseréltem a bringán, miért pont a fékeket hagynám meg? Nem mintha a kis jucikkal bármi gond lenne, de az én súlyomhoz elkelne egy hangyányit erősebb fék. A hátsó 160-as tárcsát amúgy is cserélni akartam, a 185-ös már régóta érik a nagyobb terhelhetőség miatt. Elöl ugyan marad a jól bevált 203-as, de merjünk nagyot álmodni alapon a mezei tárcsacsere helyett mennyivel jobban hangzik egy komplett új fékrendszer...

A nagy dilemma igazából az, hogy mi is menjen a helyére. A múlt hétig egyértelműnek tűnt a választás, Avid Elixir CR. Végigtúrtam a netet, nagyon jól szerepelt minden tesztben, legyen az a német bike-magazin, vagy egyéb megmérettetés. Mivel alapjában véve a Juicy 3-assal is meg vagyok elégedve (ami nálam nagy szó), egy másik, jobb, újabb Avid ésszerű választásnak tűnt.

És akkor szerelembe estem... Nem is igazán a hivatalos weboldal tehet erről, hanem sokkal inkább ez a teszt, illetve az ott látható fotók. Az már csak mellékzönge, hogy maga a fék is olyan technikai csemege, mint a boxermotor, vagy a szimmetrikus összkerékhajtás. Az ember ugyan megvan nélküle is, de azért sokkal jobb érzés, ha maga alatt tudhatja...

Az egyetlen gond, hogy már az Avid is húzós árban van (a magyarországi árakat le sem merem írni, de nem is abban gondolkodik a józan ésszel megáldott emberfia), a Hope ezt még alaposan megfejeli. A non-plusz-ultra persze a Tech V2 a belső hűtésű tárcsákkal, de az én kiszemeltem a 2009-es valamivel könnyebb építésű Tech M4 szett, fonott bowdenházzal és floating tárcsákkal.

Csak az ára riasztó egy kissé, 100 ezer Ft alatt nem jönne ki a garnitúra, még az eddig talált legolcsóbb német webshopból sem (szettben 340 euró). Légtelenítő szettel és váltókar adapterrel 110. Több, mint húzós. Viszont ha azt nézem, hogy az Elixir CR sem nagyon áll meg 70-75 ezer alatt, akkor már csak egyhavi kajapénzemet kellene rádobni. Szóval, nagy dilemma...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://samorost.blog.hu/api/trackback/id/tr961728167

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása