Feldobós Oszoly-kör

2020. február 16. 23:59 - Samorost

Ma hivatalosan elbúcsúztattuk a telet és megnyitottuk a bringás szezont. Egész népes társaság verbuválódott, egyik felét a "passporteses csapat" (Gergő, Ricsi, Ádám, én), másik felét a Kurucz família (Gabi, Panna, Beni) tette ki. Beugróként Gyula és Balázs jeleskedett.

Budakalászról a zöldön vágtunk neki a Kevély oldalának, de a lendület elég gyorsan alábbhagyott az első meredekebb szakaszon. A Kevély alatti pihenőhelyen kicsit kajáltunk, majd csapatfotóztunk. Az ezután következő szakasz Gyula virsligumis, sárvédős "túrabringájának" túl nagy falat lett (volt egy pici sár), ezért ő egy jó darabon gyalogolni kényszerült a Csobánka fölötti sárga jelzés eléréséig. Szóba került, hogy feladja a mai menetet, de ilyen könnyen nem szabadulhatott, pár kisebb faágdarab segítségével seperc alatt lehámoztuk a sarat a bringáról és folytatódhatott a gurulás. Pontosabban pár méter után az újabb tolás fel a sárgán. Igaz, csak egy rövidke szakaszon.

Kis lejtőzés a Csúcs-hegyről és már tolhattuk is megint a gépeket, ezúttal az Oszolyra. A sok bringacipelésért cserébe jó sokat időztünk a kereszt tövében, élvezve a tényleg gyönyörű panorámát. Meg a Kurucz család defektszerelési bonyodalmait, mivel Panna összeszedett egy "Pannét" valahol útközben. A gumiból a nyomás meg persze észrevétlenül illant el, miközben a bringa pihent a hegytetőn.

Lefelé sem a könnyebb utat választottuk, a P3 felé vettük az irányt, útba ejtve a Stiasny-phenőt.  Be kell vallani férfiasan, mindenki gyalogosan, a bringába kapaszkodva kezdett el lefelé ereszkedni. A bátrabbak aztán félúton már felültek és az utolsó métereket a mundér becsülete kedvéért nyeregben tették meg.

Kis eltévedés után (igen, ez nekem volt köszönhető, merthogy minek is nézzem a GPS-en az útvonalat) lekeveredtünk a pirosra, majd az ismerős köveket kerülgetve le Csobánkára.

A következő pihenőpont Lajos-forrás lett volna, de ide már nem jutottunk el. Ádám, Gergő és Ricsi lepattantak a Gyopár-forrásnál és a többiek is a hazafelé fordulás mellett döntöttek a Janda-házhoz érve. Az igazsághoz tartozik, hogy egyrészről Beni nem érezte magát valami jól, másrészt az eddig megtett úton a lejtőzésekhez mérve aránytalanul sok mászás mindenkinél kiverte kicsit a biztit. Viszont "véletlenül" találtunk egy nagyon klassz pihenőhelyet, csodás panorámával Pomáz és a Kevély felé.

Szóval a Janda-háztól a Z4-en megcéloztuk Pomázt. És milyen jól tettük! Óriásit döngettünk lefelé! Frenetikus volt a fák között cikk-cakkozni és közben Pannát kergetni! De igazából nemcsak nekem, mindenkinek fülig ért a szája a végére! Azért hogy serrenéssel zárhassuk a bringázást, kerekedett némi kerítés mászás Pomáz határában (újfent nekem köszönhetően, bocsi).

Végül Budakalászra beérve a társaság korábban lemorzsolódott részét még a parkolóban találtuk. Pontosabban az autóikat, ők a Mekiben töltötték fel megcsappant a szénhidrát készleteiket. Így volt alkalmunk még egyszer mindenkitől elköszönni. Ezzel kerek is lett a történet.

Videó: Feldobós Oszoly-kör a'la Serrenők

Track: Garmin vs. Strava

2020. összes: 60,76 km, 885 m, 06:58:36 óra.