Börzsöny a'la Gabi

2012. június 09. 23:59 - Samorost

Szégyen és gyalázat, de az idén még nem jártunk a Börzsönyben csapatosan. A Tési kapcsán felmerült igényeknek engedve három viszonylag könnyű kört dobtam fel választási lehetőségként, végül mégis egy negyedikből faragott ötödiket abszolváltunk. Nincs új a Nap alatt...

Az eredeti útvonalból szinte semmi nem maradt. Már Királyrétről az NHH-ra sem a dózeren mentünk fel, hanem inkább a K4-en. Aztán pedig nem gurultunk le a Fekete völgybe a K+-on, hanem a P3-on, majd a Z-n Miklós-tető felé vettük az irányt és lefelé mentünkben kerestük meg a Pléska-sziklát. A kemencei aszfaltról Királyháza előtt befordultunk a P-re és a Lopona-főn át meg sem álltunk Drégelyvárig. A vártól visszafelé Diósjenő, nógrádi vár és Királyrét volt az útvonal.

Gabi, Panna és AJ el sem fáradtak, nekem éppen elég volt, Lacinak meg talán kicsit több is a kelleténél. Hiába, mostanában sem én, sem ő nem tekerünk annyit, amennyit kellene. Legalábbis ahhoz keveset megyünk, hogy a többiekkel tartani tudjuk a tempót. De majd behozzuk a lemaradást! (Talán. Egyszer.)

Az útvonal egyébként szuperjóra sikeredett, pár izzasztó mászással, kevéske tolással és adrenalinbombával felérő lejtőkkel. A Z Magosfától Miklós-tető felé kifejezetten kellemes csalódás volt, ide érdemes lesz még párszor visszanézni. Meg hát a Lopona-főtől lefelé a P sem volt utolsó. A Drégelyvártól Diósjenőig tartó majdhogynem folyamatos lejtőzés meg a hab volt a tortán. Kellenek még ilyen körök!

Képek: Börzsöny a'la Gabi

Videó: Youtube / Vimeo:

2012.06.09. Börzsöny - AJ a bringámat gyilkolja from Bart Stein on Vimeo.

2012. összes: 1208,99 km, 20641 m, 111:15 óra.