Naszály 2nd chance

2009. november 21. 23:59 - Samorost

Szeptemberi első Naszály látogatásunk alkalmával csúnyán elbánt velünk a hegy, alaposan megszenvedtünk a kéken felfelé. Szombaton Kosd felől újra nekifutottunk a nem túl remek időjárás előrejelzés ellenére. Az eredmény borítékolható volt:

Naszály - Samorost & Co.
2 - 0

Az eredetileg tervezett útvonalnak csak a felét sikerült teljesíteni (igaz a keményebbik felét), ennek ellenére egyikünk sem lefelé görbülő szájjal bandukolt vissza az autókhoz. Kivétel talán Zoli, aki az alig féléves, Magellan Pyxis Team vázán még felfelé menet jókora repedést fedezett fel a nyeregcsőnél. Kénytelen is volt még a csúcs előtt, az alaptáborból visszavonulót fújni. Vácig ugyan még elgurult, de onnan már vonatozott vissza Pestig.
Mi a csúcsot azért meghódítottuk, igaz a középső szakaszon a meredekség (az S+ 40% fölött emelkedett), a tető előtt a sár miatt tolattyúzott a társaság. A kilátónál nem időztünk túl sokat, mert a Naszályt gyakorlatilag egész nap felhő borította, a felhőben 650 méteren pedig igencsak zimankó volt. De végig jellemző volt, hogy 5 perc állás után már fáztunk. Vagy legalábbis én.
Lefelé a Z3, S+, K, P útvonalon gurultunk vissza Kosdra, de azért a dolog nem volt ilyen egyszerű. A Z3 és az S+ eleje egész élvezhető volt, csak a vízmosásokkal, nyomvályúkkal kellett vigyázni. Ha jól emlékszem Marci volt, aki azért kitett magáért és kicsivel lejjebb perecelt egy szépet. A hideg-párás időtől a levegős telók szépen sorban beálltak lefelé menet. Lacié, Ferié, K.Gabié is.  Az én Foxomnak meg sem kottyant a zord időjárás, de valószínűleg csak azért mert még nagyon új és jók a szimmeringek. Vagy egyszerűen azért, "mert FOX"?
A Vasas-erdő után, az S+ kevésbé meredek részén jött a néhol tengelyig érő sár és a helyzet a K-n sem lett jobb. Új alkatrészeket bejáratni ideális. A gyadai tanösvényig már meg sem próbálkoztunk az eljutással, nem volt értelme tovább gyilkolni a technikát. Szépen visszagurultunk a P-n Kosdra.

Szóval, ezúttal is kitolt velünk a Naszály. Ködös-nyirkos őszi idő, szivatós tolás az S3-on, váztörés, perec lefelé, telóbeállások, tengelyig érő sár, kényszerű útvonal rövidítés. Kaptunk a nyakunkba rendesen. Nem baj, legyen dupla vagy semmi! Még visszatérünk!

2009. összes: 2394,28 km, 48229 m

2 komment

avus · http://avus.blog.hu 2009.11.24. 19:45:59

Mert Fox :). Tavaly télen az enyém már másfél éves volt, mégis tökéletesen mozgott -9 fokban is.

Samorost · http://samorost.blog.hu 2009.11.24. 20:56:20

@avus: Ennyi pénzért illik is neki működni! Érdekes, hogy a sima rugós villákkal nem volt gond.