Sárkányos-simogatós

2016. június 11. 23:59 - Samorost

Van abban valami egyszerre ellenállhatatlan, szívszorító és megmosolyogtató, mikor vállig gázolunk a csalánosban, csak hogy Dani megnézhesse a Sárkány-gerincet. Persze tudtam, hogy a Hubertus kunyhótól induló ösvény amolyan ős-Spartacus, nem a jól járhatóságáról híres. De most mégannyira sem kegyelmezett nekünk. Hiába volt megfelelő "rákészülés" a Tövises-hegy tüskebokrai között (kellő mennyiségű és mértékű jajgatással, felszisszenéssel egybekötve), a laza, omlós, helyenként láthatatlan és eltűnő ösvény, vállmagasságig érő susnya és csalán, bedőlt fák, faágak. Először csak jajgattunk, ha sikerült egy-egy csalánnak megsimogatnia minket, aztán szitkozódtunk, a végén meg már csak röhögtünk az egészen. De legalább a két szikla, ami miatt végigcsináltuk a tortúrát, ott volt és nem ment sehova.

A hely nagyon szép, gyakorlatilag érintetlen, remélhetőleg így is marad. Ha már a Spartacusból jelölt turistaút lett.

A füves domboldalon lefelé Daninak sikerült megelőznie a bringáját, aminek nagy röhögés lett a következménye. A dózerre kiérve állat jót csapattunk Dömösig.

Dömösön - mivel igencsak éhesek voltunk - legurultunk a Duna-part melletti kemping étterméhez. A tulaj jó arc, a menü bár elég szegényes volt (rántott hús, krumpli, savanyúság, sör), nem maradtunk éhesek. Viszont amíg kajáltunk, megjött az eső, amivel az egész országrészt fenyegették az időjósok. És másfél órán át nem állt el. Volt időn kielemezni Joe "Ass saver"-ét és a szomszédos asztalnál csevegő 1 fiú-2 lány fitnesz társaságot.

Hazafelé a terep ekkora mennyiségű eső után felejtős volt, maradt az aszfalt Pilismarótról a Királykúti-nyeregbe. Az egész nap rakoncátlankodó hátsó váltó nem sokkal a Rám-hegy előtt adta meg magát, elszakadt a váltóbovden. Volt nálam tartalék, de az meg épp 5 centivel volt rövidebb a szükségesnél, így maradt a váltó végállásának felcsavarása. Hátul fix hetedikben állapodott meg a lánc, elöl meg ott volt három fokozat. Ezzel simán haza tudtam gurulni.

Track: Strava

2016. összes: 811,41 km, 13176 m, 70:07 óra.