Börzsönyi anti-reumátor

2018. július 21. 23:59 - Samorost

Egy újabb túra, amit sikerült lerövidíteni, illetve nem az előre eltervezett útvonalon teljesíteni. Istvánnal és Tomival egyébként jó kis triót alkottunk, a hangulattal nem volt probléma. A csalánnal annál inkább. Meg egy kicsit a meredek hegyoldalakkal is (főként Tomi részéről).

Királyrétig István vezetési stílusától retteghettünk (2A út vs. sebességkorlátozás és tötymörgő autósok ugye...). Utána szinte felüdülés volt az NHH-s dózeren feltekerni (az NHH-t kikerültük és egyenesen a Rakodót vettük célba). Minimális sár és egy-két pocsolya kerülés ugyan volt, de alapvetően teljesen jól járhatóak voltak az utak. A P3 szintútján gurultunk el a Csóványoshoz, majd egy hosszas nézelődést követően a magosfa felé vettük az irányt, de a csúcs helyett jobbra leborítottunk a Sasfészek-bérc felé. A P jezés ezen szakasza meredek és technikás, Tomi itt veszítette el a motivációt, mivel ők nagyrész letolták a bringákat. Míg én fülig érő szájjal konstatáltam, hogy hibapont nélkül sikerült lejönnöm (egyszer sem kellett letennem a lábamat), Tomi és István - hát, mondjuk úgy - sokkal kevésbé volt lelkes. A pirosról sávról a piros háromszögre áttérni nem volt az év ötlete. Kétszer egymás után is nyakig érő csalánosba keveredünk, miközben tekerni, vagy egyáltalán a bringán ülni kivitelezhetetlen volt. De legalább lehetett szerdet legelni az ösvény szélén.

Végül leverekedtük magunkat Királyházára, ahol összefutottunk Oldbike-kal. Nála jobban kevés halandó ismeri a Börzsönyt. Szerencsére. Mert amikor megosztottuk vele a "visszaút" tervét (Fekete-völgy - Hamuház - Rakodó), azon nyomban lebeszélt. Nem kellett kételkednünk abban, hogy a csalán helyzet arra felé "elég durva". Szóval itt módosítottuk az útvonalat. Tomi le akart lépni Kemence felé, hogy haza aszfaltozzon, de sikerült lebeszélni róla.

Így aztán a triót egyben tartva a Foltán-kereszthez tekertünk, ahol szarvasbogár legóval pihentük ki a mászás fáradalmait. A Nagy-Hideg-hegyre a Csóványos alatt, a Px jelzés csalánosán végigsunnyogva tekertünk el. Az NHH megmászásáért sztrapacska és sör volt a jutalom.

Lefelé Királyrétre Tomi a dózeren, mi Istvánnal a K4-en verettünk le. A K4 megint jó volt, lehetett küldeni rendesen. :)

Képek a Google Photoson.

Videók a Youtube-on.

Speedy Gonzales run (Youtube):

Track a Straván.

2018. összes: 710,97 km, 22268 m, 89:43 óra.

1 komment

Nincs Börzsöny sár nélkül | Serrenések 2020.12.17. 12:51:26

[…] utána a technikás, meredek rész a piroson (ezt korábban meg is örökítettem a Börzsönyi anti-reumátor alkalmával), majd fel a Nagy-Mánára. Az a hely még mindig egy csoda. Elképesztő panoráma, a […]